امام جمعه یزد:

بهره‌وری معادن یزد به سرعت ساماندهی شود

یزد- امام جمعه یزد گفت: بهره‌وری معادن باید به سرعت در یزد ساماندهی شود زیرا امروز آسیب‌های معادن از فایده آن برای مردم بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، عصر پنجشنبه در جلسه نشست فعالان اقتصادی استان یزد با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بحث معادن و بهره وری آن در یزد به واقع باید ساماندهی شود زیرا بیش از ۴۰۰ معدن در یزد داریم و سالی ۷۰، ۸۰ هزار میلیارد تومان از پول مردم از طریق این معادن خارج و آسیب های جدی زیست محیطی وارد می شود.

وی افزود: برخی معادن نیز به بهانه محروم بودن منطقه استقرار، مالیات پرداخت نمی کنند که این با توجه به دریافت مالیات تمام و کمال از کسبه، عادلانه نیست.

ناصری ادامه داد: برخی معادن نیز وقتی صحبت از مالیات می شود، می گویند سهامدار داریم و سایر معادن نیز بهانه های مختلفی برای نپرداختن حق و حقوق مردم و استان مطرح می کنند که باید به این موارد رسیدگی شود.

امام جمعه یزد با اشاره به آسیب هایی که معادن به واسطه اشتغالزایی و مهاجرپذیری در مناطق ایجاد کرده اند، اظهار داشت: باید به وضعیت معادن، مدل اشتغالزایی، مدل اقتصادی، مالیات و موارد مرتبط با آنها سر و سامان جدی داده شود.

ناصری در مورد صنایع دانش بنیان نیز بیان کرد: باید به سمت صنایع دانش بنیان روی بیاورید و گروه هایی را در میان دانشگاهیان برای شناسایی استعدادها، جذب و نگهداری آنها ایجاد کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت صنعت پوشاک و اشتغالزایی بالای این صنعت اظهار داشت: پوشاک کالایی پرمصرف است و گردش اقتصادی بالایی دارد که این گردش اقتصادی هنگفت اکنون در اختیار دو یا سه کشور است در حالی که می تواند با سرمایه کم، آموزش و ذوق و سلیقه، صنعت پوشاک را به سرعت در استان و کشور ایجاد و تقویت کرد.

ناصری تصریح کرد: صنعت پوشاک در صورتی که راه اندازی شود، زنجیره صنعت نساجی را احیا می کند.

امام جمعه یزد همچنین بر لزوم تقویت فرهنگ کار در جامعه توسط کسبه و بازاریان متدین تاکید کرد و گفت: فرهنگ سختکوشی، وجدان کاری و ویژگی های نیکوی کسب و کار باید در جامعه دوباره احیا شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار