ثبت حدود 200 مورد نقض آتش‌بس یمن طی 24 ساعت گذشته

انصارالله از ثبت 199 مورد نقض آتش‌بس انسانی و نظامی یمن از سوی ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک منبع وابسته به انصارالله یمن از ثبت 199 مورد نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: 49 مورد با پرواز هواپیماهای جاسوسی در حریم هوایی استان های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الحدیده، الضالع، البیضاء و جبهه‌های مرزی، نقض شده است.

این منبع ادامه داد: 6 مورد از نقض آتش بس با ایجاد استحکامات جنگی توسط مزدوران و ساخت جاده در گردنه بوره‌بحریب استان مأرب و همچنین ایجاد استحکامات بین تپه الرملیه و سراج در منطقه جبلیه شهرستان التحیتا و جنوب شرقی حیس استان حدیده صورت گرفت.

وی تأکید کرد که یک مورد نقض آتش بس از سوی گروهی از مزدوران با حرکت به سمت مواضع ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در منطقه الضباب استان تعز و دو نقض دیگر با حرکت کاروان‌های نظامی دشمن به سمت الاحطوب و عزله البراشه در مقبنه استان تعز رصد شد.

منبع مذکور همچنین گفت که مزدوران سه مورد نقض آتش را با حمله راکتی به مواضع ارتش و کمیته های مردمی در البلق شرقی استان مارب و دو مورد را با حمله راکتی به سمت مواضع ارتش یمن در نجران انجام دادند.

این منبع نظامی افزود: «102 نقض آتش بس با تیراندازی به سمت منازل شهروندان و ارتش و کمیته‌های مردمی در استان‌های مأرب، تعز، حجه، صعده، الضالع، البیضاء، حدیده و جبهه‌های مرزی به ثبت رسید».

وی ادامه داد: با بمباران توپخانه مزدوران در استان‌های مأرب، تعز، حجه، صعده، حدیده و جبهه های آن سوی مرزها، 35 مورد نقض آتش بس ثبت شد».

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هشت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/2587 مرتضی قربانیان

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار