طبق گزارش اسپوتنیک؛

در سفر بشار اسد به مسکو چه گذشت؟

اسپوتنیک در مطلبی به نقل از منابع سوری به جزییات سفر رئیس جمهوری سوریه به روسیه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، اسپوتنیک در مطلبی با عنوان «در سفر بشار اسد به مسکو چه گذشت؟» به نقل از منابع سوری گزارش داد: این جلسه محرمانه، ۹۰ دقیقه به طول انجامید و پس از آن، وزیر خارجه سوریه و وزیر دفاع روسیه در جلسه حاضر شدند و جلسه ۴۵ دقیقه دیگر به طول انجامید.


این منابع مهمترین محورهای نشست را مناطق تحت کنترل تروریستهای جبهه النصره در استان ادلب در شمال غرب سوریه و نیز موضوعات اقتصادی و نیز راه اندازی نیروگاههای برق دانستند.


منابع مذکور گزارش دادند که در این نشست وضعیت میدانی سوریه هم بررسی شد به ویژه اینکه به تازگی بخشهای مهمی از درعا در جنوب سوریه آزاد شد و قرار است بخشهای دیگر آن نیز آزاد شود.


به گفته این منابع، مسئله آزادسازی شهر ادلب نیز در این دیدار مطرح شد. سفر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پس از آزادسازی درعا البلد صورت گرفت و ظاهرا در راستای تکمیل آزادسازی باقی مانده این استان است.


منابع سوری اعلام کردند: پیوستن وزیر دفاع روسیه به این جلسه، نشانگر این است که مسکو در کنار دمشق، در پی تکمیل آزادسازی اراضی سوریه است؛ به نحوی که سران روسیه، تکمیل آزادسازی خاک سوریه را مسئله‌ای می‌دانند که نمی‌توان در قبال آن عقب‌نشینی کرد.


منابع مذکور به اسپوتنیک گفتند که ملحق شدن وزیر دفاع روسیه به نشست مفهومش این است که اولویت برای مسکو آزادی سازی اراضی سوریه است.


بنا بر اظهارات این منابع، مسئله کمیسیون مشترک سوریه و روسیه در زمینه واردات گندم به سوریه از روسیه و همکاری در زمینه فناوری اطلاعات هم بررسی شد.


این منابع در پایان تأکید کردند که بشار اسد و ولادیمیر پوتین همچنین روند آستانه و کمیته بررسی قانون اساسی سوریه را بررسی کردند، ولی بیشتر تمرکز آنان روی مسائل اقتصادی و آزادسازی اراضی سوریه بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار