فولاد هرمزگان پیشگام انجام مسئولیت‌های اجتماعی:

نخستین قرارداد خرید پساب بندرعباس امضا شد

بندرعباس - شرکت فولاد هرمزگان نخستین قرارداد خرید پساب شهر بندرعباس را در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، حل مشکل دیرینه شهر فاضلاب شهری و کمک به محیط زیست هرمزگان امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری مهر، با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، احمد آقازاده مدیرعامل شرکت ستاره سیمین هرمز و جمعی دیگر از مسئولان استان هرمزگان، فاز سوم طرح انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب شهر آغاز و قراردادهای خرید پساب نیز از سوی دو شرکت فولاد هرمزگان و ستاره سیمین هرمز با شرکت تامین و توسعه خلیج فارس امضا شد.

شرکت فولاد هرمزگان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و نیز تامین آب پایدار صنایع نخستین شرکتی بود که در طرح عظیم انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب استان پیشگام شد و سهامدار عمده این طرح است و به همراه تعدادی دیگر از شرکت‌های حاضر در منطقه ویژه این طرح را اجرایی کرده است. قرار است این طرح در هشت فاز اجرا شود. از ابتدای اجرای طرح انتقال پساب بندرعباس تاکنون دو فاز اجرا شده و فاز سوم نیز وارد مرحله اجرایی شده است.

در همین زمینه، شرکت‌های فولاد هرمزگان و شرکت ستاره سیمین هرمز که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد هرمزگان است، هر کدام ۱۲۵ میلیون متر مکعب پساب را خریداری کردند که می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت‌بخشی به محیط زیست دریایی بندرعباس و به سرانجام رسیدن این پروژه داشته باشد.

همچنین قرارداد خرید پساب شهر بندرعباس میان شرکت ستاره سیمین هرمز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد هرمزگان و شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس امضا شد. با اجرای این قرارداد، بخشی از آب مورد نیاز پروژه‌های در دست اقدام شرکت ستاره سیمین هرمز تامین می‌شود. طبق قرارداد، مقرر شده است ۱۳۷ لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده فاضلاب شهر بندرعباس به این شرکت اختصاص یابد. مدت زمان این قرارداد ۲۹ سال خواهد بود.

معروفخانی در پایان مراسم امضای قرارداد شرکت فولاد هرمزگان با شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با اشاره به حمایت‌های مسئولان استانی به ویژه استاندار بندرعباس، این طرح را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد و افزود: فولاد هرمزگان سهامدار عمده طرح و پیگیر اجرای آن بوده است. امروز پس از دهه‌ها گام مهمی در راستای حل مشکل تاریخی زیست‌محیطی شهر بندرعباس برداشتیم و شاهد امضای قرارداد خرید پساب تصفیه شده این شهر هستیم و انشالله این معضل با اجرای این قرارداد حل خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار