آمریکا شمار واقعی قربانیان غیرنظامی حملاتش در عراق، سوریه و افغانستان را اعلام نکرده است

نشریه "نیویورک تایمز" فاش کرد که فرماندهی ارتش آمریکا در سال‌های گذشته بیانیه‌ای درباره تعداد دقیق تلفات غیرنظامیان حملاتش در عراق، سوریه و افغانستان از جمله کودکان منتشر نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، به نوشته این روزنامه آمریکایی که می‌گوید بیش از ۱.۳ هزار سند داخلی در وزارت دفاع آمریکا به دست آورده است، "رهبری پنتاگون نه تنها تحقیقات کاملی در مورد چنین رخدادهایی انجام نداده بلکه حتی اقداماتی هم برای جلوگیری از تکرار رخدادهای مشابه آن در آینده انجام نداده است."


این نشریه نوشت: طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی پنتاگون،در جریان حملات به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه، از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۴۱۷ غیرنظامی و از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۸۸ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی آمریکا در افغانستان کشته شده‌اند اما تحلیل‌های روزنامه‌نگاران نشان می‌دهد که صدها قربانی از افراد غیرنظامی در آمارهای اعلام شده ذکر نشده‌اند.


طبق اعلام نیویورک تایمز، تلفات غیرنظامی اغلب به دلیل محاسبات اشتباه ارتش هنگام آماده شدن برای حمله به یک مکان صورت می گرفت؛ به این نحو که غیرنظامیان تروریست تلقی می‌شدند و در بسیاری از موارد هم ارتش آمریکا اهمیتی نمی‌داد که در ساختمان هایی که ارزیابی می‌شد متعلق به شبه نظامیان تندرو است ممکن است غیرنظامیان هم حضور داشته باشند.


نیویورک تایمز نوشت: کارشناسان نظامی ارتش ایالات متحده به فرماندهی عملیات اطلاع نمی‌دادند که غیرنظامیان، از جمله کودکان، ممکن است در منطقه‌ای که تروریست‌ها هستند، حضور داشته باشند.


این روزنامه آمریکایی تاکید کرد که رهبری پنتاگون تخمین‌های خود را از تلفات احتمالی غیرنظامیان جز درموارد انگشت شمار منتشر نکرده است و به ندرت اقدامات داخلی از جمله تغییرات در آمادگی ارتش برای حملات آتی صورت گرفته و هرگز تنبیهاتی برای عوامل نظامی مسئول این تلفات درنظر گرفته نشده است.


به نوشته نیویورک تایمز رهبری پنتاگون تنها در ۱۲ درصد از کل حملات هوایی که در آن غیرنظامیان کشته شدند، توصیه به تحقیقات کامل کرده و با اتکا به شواهد ناقص یا نادرست روند تحقیقات متوقف و تنها در کمتر از ۱۰ مورد به خانواده‌های کشته شدگان و مجروحان غرامت پرداخت شده است."


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار