آیا عملیات زمینی ترکیه در شمال سوریه به نفع داعش است؟

با وجود ادعای ارتش ترکیه در زمینه تلاش برای مبارزه به عناصر تروریستی در مرزهای این کشور با سوریه، برخی معتقدند عملیات زمینی ارتش این کشور در شمال سوریه به نفع داعش است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از روسیا الیوم، با وجود ادعای ارتش ترکیه در زمینه تلاش برای مبارزه به عناصر تروریستی در مرزهای این کشور با سوریه، برخی معتقدند عملیات زمینی ارتش این کشور در شمال سوریه به نفع داعش است.


در همین رابطه «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به کردها عنوان کرد که عملیات احتمالی زمینی و حملات هوایی ارتش ترکیه به شمال سوریه، به عملیات مقابله علیه گروه تروریستی داعش آسیب می‌زند.


وی افزود: در پی حملات هوایی اخیر ارتش ترکیه به شمال سوریه، عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش به طور موقت متوقف شده است.


عبدی عنوان کرد در پی این حملات دستاوردهای عملیات نظامی علیه داعش در معرض از بین رفتن قرار گرفته است.


درهمین رابطه، ژنرال پاتریک ریدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز گفت: در پی آغاز دور جدید حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه و همچنین احتمال آغاز عملیات زمینی آنها، گشتی‌های مشترک ارتش آمریکا با نیروهای قسد در این مناطق از سوریه کاهش پیدا کرده است.


گفتنی است مقامات ترکیه در روزهای اخیر از احتمال آغاز عملیات زمینی در شمال سوریه با هدف مقابله با تحرکات پ.ک. ک خبرداده اند. در این روزها ارتش ترکیه حملات هوایی سنگینی نیز به شمال سوریه داشته است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار