ادامه عملیات قسد برای کنترل بر زندان حسکه/ داعشی‌ها در محاصره کامل هستند

در حالی که عملیات نیروهای سوریه دموکراتیک با حمایت ائتلاف آمریکا برای کنترل کامل زندان الصناعه در حسکه ادامه دارد، منابع نزدیک به این نیروها اعلام کردند که تروریست‌های داعش در داخل زندان به طور کامل محاصره هستند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) روز دوشنبه با حمایت ائتلاف آمریکا به تلاش خود برای بازپس‌گیری زندان الصناعه در محله غویران در حسکه سوریه که داعش از روز جمعه کنترل آن را در دست گرفته، ادامه دادند. این حمله و درگیری‌ها در این منطقه به آواره شدن هزاران نفر منجر شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: یگان‌هایی از نیروهای امنیتی کرد و نیروهای مبارزه با تروریسم قسد خودروهای زرهی را به اطراف زندان بعد از مخالفت تروریست‌های داعش با تسلیم شدن، منتقل کردند.

فرهاد شامی، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: نیروهای ما به یکی از مقرهایی که داعش در آنجا کمین کرده‌اند حمله کردند.

مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ده‌ها تن از اعضای داعش در داخل زندان و اطراف آن خود را تسلیم کردند و در حال حاضر زندانیان داعش در بخش شمالی زندان حسکه محاصره شده‌اند.

منابع نزدیک به نیروهای قصد در حسکه نیز اعلام کردند، تروریست‌های داعش از اطراف زندان عقب‌نشینی کرده‌اند و تروریست‌ها به طور کامل در داخل زندان محاصره هستند.

در حالی که این نیروها همچنان از داعشی‌ها می خواهند خود را تسلیم کنند، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا نیز در حال پرواز بر فراز این زندان هستند.

مرکز اطلاع‌رسانی قسد اعلام کرد که مانع بزرگی که در مقابل پیشروی این نیروها در زندان الصناعه است استفاده داعش از کودکان داعشی به عنوان سپر انسانی است که تعدادشان بالغ بر ۷۰۰ تن است.

همچنین تعدادی از نیروهای قسد در داخل زندان بازداشت هستند با خانواده‌هایشان تماس برقرار کرده و اعلام کردند داعش تهدید کرده که اگر عملیات علیه آن‌ها متوقف نشود آن‌ها را به قتل می‌رساند.

از سوی دیگر به گفته منابع تظاهراتی در روستای "الحنه" در الشدادی و مناطق دیگر حسکه علیه نیروهای قسد برگزار شد.

معترضان از این نیروها خواستند برای آزادی گروگان‌ها در زندان الصناعه به مذاکره با داعش بپردازند.

همچنین دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که حدود ۴۵ هزار نفر در حسکه از منازلشان کوچ کرده و به مناطق دیگر رفتند.

در این راستا مهند القاطع، پژوهشگر سیاسی استان حسکه اعلام کرد، به دلیل درگیری‌ها تمام ساکنان محله غویران مهاجرت کرده‌اند. این محله یکی از پرجمعیت ترین محله‌های استان حسکه است و اهمیت زیادی دارد. ورود تروریست‌های داعش به این منطقه که از نظر امنیتی بسیار تقویت شده است و دستیابی آن‌ها به سلاح سوالات زیادی را مطرح می‌کند. نیروهای قسد حدود یک ماه پیش نیز یکی از اعضای داعش را بازداشت کردند و طرحی را برای نفوذ و سیطره بر زندان الصناعه در حسکه ناکام گذاشته بودند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار