فیصل المقداد:

اشغالگری ترکیه و آمریکا در سوریه باید سریعا پایان یابد

وزیر خارجه سوریه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که اشغالگری ترکیه و آمریکا در سوریه باید سریعا پایان یابد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری  به نقل از سانا، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که برخی کشورهای از کرونا به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن کشورهای دیگر استفاده کرده اند.


وی افزود: آنها استفاده سیاسی از کرونا می کنند و در حالی کشورهای دیگر را در این زمینه متهم می کنند که به اقدامات اقتصادی ظالمانه و یکجانبه علیه کشورها و ملت هایی که مدار آنها نمی چرخند، روی آورده اند. کرونا یکبار می کشد و اقدامات اقتصادی ظالمانه و غیرقانونی علیه برخی کشورها، بارها و بارها می کشد.


المقداد گفت: سوریه یکی از کشورهایی است که بیشترین زیان را از جنایات تروریستی دیده است که با حمایت مالی، رسانه ای و لجستیک کشورهای معلوم الحال و حامی تروریسم رخ می دهد. سوریه به نبرد با تروریسم تا پاکسازی همه اراضی خود ادامه خواهد داد و این وظیفه و حق غیرقابل چانه زنی آن است و حمله یا فشار خارجی یا هر دروغ دیگر، آنرا باز نمی دارد و در عزمش خللی وارد نخواهد کرد.


خطاب به کسانی که به تروریسم دلبسته اند گفت که بازدنده هستند زیرا به گفته وی تروریسم دیر یا زود به خود آنها بازخواهد گشت و تاوان آنرا افراد بی گناه می پردازند.


وزیر خارجه سوریه در ادامه سخنان خود به پایبند نبودن ترکیه به توافق آستانه و تفاهمات سوچی درباره ادلب اشاره کرد و از ادامه حمایت ترکیه از گروههای تروریستی در این منطقه خبر داد و افزود: این منطقه به محل تجمع تروریستهای خارجی تبدیل شده است.


المقداد گفت: سوریه هرگونه حضور خارجی بدون موافقت دولت سوریه را غیرقانونی و ناقض قانون بین المللی می داند. اشغالگری ترکیه و آمریکا در سوریه که تحت بهانه های واهی انجام می شود و نیز سرقت منابع ملت سوریه، باید سریعا و بدون قید و شرط پایان یابد.


وی افزود: سوریه همانگونه که تروریسم را شکست داد، بر پایان اشغالگری با همه ابزار قانون بین المللی عزم راسخ دارد. درباره جدایی طلبان در شمال شرق سوریه هم هشدار می دهیم و این تحرکات در راستای توطئه علیه وحدت سوریه است و با این اساس با آن برخورد خواهد شد.


مقداد گفت: سوریه از هر طرح سیاسی صادقانه و بی طرفانه برای خروج از بحران استقبال می کند.


وی در ادامه اعلام کرد: قانون اساسی و هر آنچه به آن مربوط می شود موضوعی است که به خود سوری ها مربوط می شود. سوریه در راستای بازگشت آوارگان حرکت می کند اما تلاشهای آن در این زمینه با موانعی برخی که از این پرونده برای بهره برداری اهدافی به دور از اهداف انسانی استفاده می کنند، روبرو می شود.


وی با اشاره به اینکه سوریه استفاده از سلاح شیمیایی را از سوی هر که باشد و در هر مکان و هر زمان محکوم می کند و به تعهدات خود هم عمل کرده است از استفاده برخی کشورها از این پرونده در راستای اهداف سیاسی خود خبر داد.


وی بر حق سوریه برای بازپس گیری جولان اشغالی تاکید کرد و اقدامات رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی باطل دانست.


المقداد تصریح کرد: ناتوانی سازمان ملل در وادار کردن اسرائیل به تن دادن به قطعنامه های بین المللی قابل قبول نیست.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار