بیانیه ۱۷۲ نهاد حقوقی درباره وقوع فاجعه انسانی در یمن

ده ها سازمان و نهاد حقوقی بین المللی با صدور بیانیه ای خواستار توقف فاجعه انسانی در یمن و لغو محاصره این کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری  به نقل از المسیره، ۱۷۲ سازمان و نهاد حقوقی بین المللی در بیانیه ای نسبت به تشدید اوضاع انسانی در یمن که جان بیش از ۲۰ میلیون غیر نظامی را تهدید می کند، ابراز نگرانی شدید کردند.


در این بیانیه آمده است: پایان دادن به درد و رنج غیر نظامیان در یمن و پرداخت حقوق کارمندان و تداوم محدودیت های تحمیلی علیه بنادر و فرودگاه های یمن نیازمند مداخله بین المللی است.


نهادهای حقوقی بین المللی تاکید کردند: وجدان بیدار هر انسانی نباید از درد و رنج ملت یمن غافل شود، درد و رنجی که نتیجه محاصره، جنگ، گرسنگی و بیماری است و باید به فریاد ملت یمن رسید.


در بخش دیگر بیانیه آمده است: از کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی خواهان تسریع در روند پرداخت حقوق کارمندان در همه استان ها و لغو محاصره یمن به ویژه محدودیت های تحمیلی علیه فرودگاه صنعا و بندر الحدیده هستیم.


همچنین «علی الدیلمی» وزیر حقوق بشر یمن گفت: اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی نشان می دهد که اعضای این ائتلاف حتی از غیر نظامیان نیز کینه دارند و باید یک تحرک بین المللی برای تحقق آتش بس و صلح در یمن شکل گیرد.


وی افزود: آمریکا و انگلیس نقش منفی در یمن ایفا می کنند و علاوه بر مشارکت در عملیات نظامی در اقدامات اقتصادی نیز مداخله می کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار