مسئول یمنی:

تمدید آتش بس در سایه محاصره غیر ممکن است

یک مقام دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز با عدم اجرای بندهای آتش بس باعث شکست آن شد و تمدید آتش بس در سایه محاصره غیر ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «توفیق الحمیری» مشاور اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز با عدم اجرای بندهای آتش بس باعث شکست آن شد و تمدید آتش بس در سایه محاصره غیر ممکن است.


وی با تاکید بر اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی آماده همه احتمالات است، افزود: ائتلاف متجاوز از اجرای بندهای آتش بس شانه خالی می‌کند و ما ۶ ماه در مقابل وقت کشی‌ها صبر کردیم، امروز با این واقعیت مواجهیم که تداوم آتش بس در سایه محاصره به منزله قتل خاموش شهروندان یمنی است، ما بیشتر از این نمی‌توانیم صبر کنیم و محاصره شکسته خواهد شد.


این مقام یمنی با تاکید بر اینکه نیروهای یمنی در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند، افزود: شهروندان یمنی به دنبال حقوق و حاکمیت خود بر همه خاک یمن هستند.


مشاور اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن ادامه داد: وقت کشی کشورهای متجاوز در اجرای بندهای آتش بس دارای پیامدهای ناگواری خواهد بود.


گفتنی است، آتش بس در یمن زیر نظر سازمان ملل از ۲ آوریل به مدت ۲ ماه برقرار شد و پس از ۲ بار نیز تمدید شد و امروز (یکشبه، دوم اکتبر) به پایان می‌رسد. روز چهارشنبه گذشته «هانس گروندبرگ»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، در سفر به صنعا با مقامات انصارالله دیدار کرد. این سفر بدون اعلام نتایج مشخصی پایان یافت.


بر همین اساس، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در هشداری آشکار به شرکت‌های کشتیرانی که برای کشورهای دشمن کار می‌کنند، بیان کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذار، دریایی، نفتی و… خارجی و محلی که در سراسر خاک جمهوری یمن فعالیت می‌کنند، برای در امان ماندن از هرگونه حادثه به اخطارها و دستورات ما گوش داده و آب‌های ساحلی و اقتصادی یمن را ترک کنند، زیرا که تبعات هر اتفاقی متوجه خود آنها خواهد بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار