گزاره‌های‌تحلیلی:

جمع متناقض ها در سفر بایدن به منطقه خاورمیانه

اگر بخواهیم سفر بایدن را به صورت اجمالی به تحلیل بگذاریم باید بازیگران مؤثر در این سفر و اهداف آنان را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم هر کدام از این بازیگران به دنبال چه اهدافی هست؟

به گزاش پایگاه خبری افشاگری، یعقوب ربیعی، اگر بخواهیم سفر بایدن را به صورت اجمالی به تحلیل بگذاریم باید بازیگران مؤثر در این سفر و اهداف آنان را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم هر کدام از این بازیگران به دنبال چه اهدافی هست؟

  بازیگر اول آمریکا: در بیشتر تحلیل‌ها به آن اشاره شده که هدف آمریکایی‌ها از سفر بایدن کنترل اسب لجام‌گسیخته انرژی در جامعه آمریکاست. از سویی نیم‌نگاهی هم به انتخابات پیش روی خود در کنگره و ریاست‌جمهوری آینده دارند. اما بسیاری معتقدند که عربستان توان تامین نفت و انرژی مد نظر آنها را ندارد.
  بازیگر دوم عربستان: اما بازیگر مهم این عرصه بن‌سلمان جوانک خام آل‌سعود است که این روزها با اینکه تمنای ریاست بر حجاز را دارد و می‌خواهد از بلیط حمایت آمریکا در چالش بین شاهزادگان استفاده کند اما با دو چالش اساسی مواجه هست.

 چالش اول آنکه در داخل آمریکا نگاه حمایتی از او کم است.

 چالش دوم اینکه بن‌سلمان قمار بر بایدن پیر و فرتوت که معلوم نیست در دور بعد کاندیدا بشود یا نشود را یک قمار اشتباه می‌داند.
  بازیگر سوم رژیم صهیونیستی: محور اصلی خواسته‌های صهیونیست‌ها در این سفر امنیت و مقابله با قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ‌در منطقه است. آنها از بایدن می‌خواهند تا در نزاع بین ایران و رژیم صهیونیستی آنها را تنها نگذارند؛ اما آمریکایی‌ها می‌دانند که ایستادن در کنار رژیم صهیونیستی موجب تصاعد بحران در منطقه خواهد شد و این چیزی است که امروز به ضرر منافع آنهاست.
 نکته‌پایانی اینکه: قطعاً گرد و غبار این سفر چند روز دیگر خواهد خوابید و آن موقع همه متوجه خواهند شد که این سفر با همه سر و صدایش جمع متناقض‌هاست و هیچکدام به اهداف خود نخواهند رسید و در آخر این ایران است که تیزبینانه و هوشمندانه به صحنه نگاه می‌کند و  حرکت خود را عقلانی و فارغ از احساسات

 انتهای پیام/25874

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار