حمله به پایگاه «التنف» و ترسیم معادله جدید از بازدارندگی

حمله به پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه، به مثابه ترسیم معادله جدید بازدارندگی و قواعد درگیری محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، الخنادق با اشاره به حمله به پایگاه آمریکایی «التنف» در سوریه گزارش داد: محور مقاومت وارد مرحله درگیری مستقیم با آمریکا شده است. نقض آسمان سوریه و حمله به مواضع محور مقاومت از این پس بدون پاسخ نخواهد ماند و در این راستا بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در التنف سوریه با پهپادهای هوشمندی هدف قرار گرفته‌اند که برای اولین بار عملیاتی شده‌اند.

موقعیت پایگاه التنف

«التنف» پایگاه نظامی آمریکایی در جنوب شرق سوریه است و این منطقه صحرایی در استان حمص است که گروه‌های تروریستی و گروه‌های مسلح بر آن مسلط شدند. این پایگاه در غرب عراق و 22 کیلومتری آن واقع شده و از مرز سوریه با اردن هم 22 کیلومتر فاصله دارد و در 247 کیلومتری گذرگاه «الولید» در مثلث مرزی سوریه-اردن و عراق در جاده بسیار راهبردی بغداد به دمشق است.

نیروهای ویژه آمریکا در آن هستند. آنگونه که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2019 اعلام کرد، حدود 400 نظامی آمریکایی در سوریه می‌مانند که نیمی از آنها در مناطق تحت کنترل «قسد» و نیمی دیگر در پایگاه التنف هستند.

پایگاه التنف مقر اصلی آموزش گروههای مسلح، محل تمرکز نفوذ آمریکا در نزدیکی اراضی نفتی سوریه، ماوی فراریان و جداشدگان از ارتش سوریه برای بازپروری و فرستادن مجدد آنها به میادین جنگ به نفع آمریکاست.

این گروه‌ها قبلا نام گروههای «الجیش الحر» موسوم بودند و امروز «مغاویر الثوره» هستند. همچنین در آن «اسود الشرقیه»، «قوات احمد العبدو» و «قسد» هم هستند.

پایگاه التنف نقش اصلی در جنگ سوریه و دامن زدن دارد و حملات به ارتش سوریه و متحدانش در اراضی سوریه از آنجا سازماندهی می‌شود.

دلایل حضور آمریکا درالتنف

هدف از پایگاه التنف تشدید فشار اقتصادی از طریق به تعطیلی کشاندن جاده میان بغداد و دمشق است. یعنی هدف اصلی فشار اقتصادی بر دولت سوریه و محروم کردن آن از پل زمینی احتمالی میان ایران و دریای مدیترانه و در مقابل  تمایل آمریکا برای گشودن شاهراه از ترکیه تا اردن است.

علاوه بر آن هدف آمریکا حمایت از امنیت اسرائیل است به گونه‌ای که رژیم صهیونیستی به حملات متوالی علیه سوریه روی آورده است و پایگاه التنف به عنوان پایگاه اساسی برای برخاستن هواپیماهای اسرائیلی برای حملاتش به مواضع ارتش سوریه و متحدانش در محور مقاومت در سوریه است.

مساحت 55 کیلومتری اطراف التنف یا همان کمربند نظامی

این منطقه کمربند نظامی به مساحت 55کیلومتری در اطراف پایگاه آمریکایی التنف است. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه سوریه گفت که آمریکایی‌ها از منطقه مذکور برای فراری دادن داعشی‌ها تحت تعقیب ارتش سوریه استفاده می‌کنند تا این تروریست‌ها را بازپروی کنند. این منطقه به مثابه کمربند امنیتی برای حمایت از این پایگاه است.

تجهیزات لجستیک التنف

وضعیت این پایگاه به گونه‌ای که به امور فراتر از حضور نظامیان نیاز دارد. نظامیان باید آموزش ببینند و بتوانند از خودشان حفاظت کنند و سریع واکنش نشان دهند.همچنین به یک تیم پزشکی و یک تیم اطلاعاتی این پایگاه نیاز دارد که بتوانند هرگونه رخنه یا تهدید را شناسایی کند. این پایگاه به سوخت و پشتیبانی هوایی، پشتیبانی توپخانه نیاز دارد. هیچ جاده آسفالته به التنف وجود ندارد و همه امداد رسانی از طریق صحرا انجام می‌شود.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار