یادداشت مهر؛

راهبرد جدید اتاق عملیات مشترک همپیمانان سوریه

به دنبال هدف قرار دادن مستقیم پایگاه نظامی التنف آمریکا با ۵ پهپاد هوشمند، اتاق عملیات مشترک همپیمانان سوریه معادله بازدارندگی جدیدی را علیه اشغالگران آمریکایی آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، به نظر می رسد اتاق عملیات مشترک همپیمانان سوریه با هدف قرار دادن مستقیم پایگاه های نظامی آمریکا با ۵ پهپاد هوشمند، معادله جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است که پایگاه التنف نخستین هدف این معادله قرار گرفت.


این نکته مهم است که حمله به پایگاه آمریکا در التنف از منطقه مرزی بین سوریه و عراق انجام گرفت. از سوی دیگر باید گفت اتاق عملیات همپیمانان سوریه پهپادهای پیشرفته را برای اولین بار در هدف قرار دادن مستقیم پایگاه التنف با شلیک موشکی بکار برد. در حالی که پیشتر تنها ماموریت پهپادها کنترل و رصد بودند.


یکی از ویژگی‌های عملیات همچنین ترسیم معادله جدید و تحمیل آن در واکنش به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه بود که توانست برای نخستین بار به طور مستقیم منافع آمریکا را هدف قرار دهد و این موضوع به معنای افزایش قدرت بازدارندگی سوریه است که مدت زمان طولانی در برابر اشغالگری آمریکایی‌ها صبر استراتژیک کرده بود.


اتاق عملیات مشترک در بیانیه هفته پیش خود وعده داده بود که این کار را انجام می دهد. در این بیانیه به تغییر قواعد بازی در قبال اشغالگری آمریکایی‌ها در منطقه و استقرار پایگاه های نظامی آن هشدار داده شد.


این را باید افزود که محور مقاومت این حمله را در واکنش به حملات یک هفته پیش رژیم صهیونیستی به شهر تدمر سوریه انجام داد.


بنابراین آنچه که مهم است این است که حمله مستقیم به پایگاه التنف معادله جدید اتاق عملیات مشترک همپیمانان سوریه است که پیامدهای موثری را در ایجاد بازدارندگی موثر در در منطقه به دنبال خواهد داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار