رایزنی عربستان و آمریکا درباره آتش بس یمن

نمایندگان آمریکا و عربستان در سازمان ملل متحد درباره اهمیت تحقق آتش بس همه جانبه و گسترده در یمن گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، «لیندا توماس گرنفیلد» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که با «عبدالعزیز الواصل» همتای عربستانی خود درباره اهمیت تحقق آتش بس همه جانبه و گسترده در یمن رایزنی کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که با همتای سعودی خود درباره آتش بس عربستان و همکاری های دو جانبه گفتگو کرده است.

بر همین اساس، «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز گفت که با نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل درباره آخرین تحولات و تلاش ها برای تحقق صلح در یمن گفتگو کرده است.

بن مبارک بر اهمیت اجرای بندهای آتش بس اعلامی از جانب سازمان ملل و گشایش گذرگاه در شهر تغز و سایر استان ها تاکید کرد.

گفتنی است چندی پیش هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن خبر داد.

سازمان ملل در ۲ اوت اعلام کرد که آتش بس موقت در یمن، دو ماه دیگر تمدید شده است. آتش بس در یمن از ۲ آوریل با میانجیگری سازمان ملل آغاز شد و در ۲ ژوئن برای نخستین بار به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

پیش از این، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز با استقبال از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن، بدون اشاره به محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی این کشور و تعطیلی بندر الحدیده و همچنین منع پرواز از فرودگاه بین المللی صنعاء، از دولت نجات ملی یمن خواست که گذرگاه‌های مسدود در استان تعز را بازگشایی کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار