طعنه به نظام با یک تکنیک ژورنالیستی و پیام هرمنوتیکی+عکس

عبارت مشهوری وجود دارد که نسبت عکس به متن، مثل نسبت لحن به لفظ است. گاهی برای نقد یک محتوا، با تغییر لحن و لهجه آن اثر، ضدش را بازتولید می‌کنیم و در مکتوبات هم می‌توانیم با انضمام یک عکس معکوس به خبر، متن پیام و محتوای خبر را به نقد بکشیم.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، علیرضامحمدلو، عبارت مشهوری وجود دارد که نسبت عکس به متن، مثل نسبت لحن به لفظ است. گاهی برای نقد یک محتوا، با تغییر لحن و لهجه آن اثر، ضدش را بازتولید می‌کنیم و در مکتوبات هم می‌توانیم با انضمام یک عکس معکوس به خبر، متن پیام و محتوای خبر را به نقد بکشیم.

روزنامه  جمهوری اسلامی هم از این تکنیک برای انعکاس یک سوژه روز بهره برده و با پارادوکس ‌خوانی متن و عکس، وضعیت امروزی را به چالش کشیده است. برداشت هایی که می‌شود از این مدل ژورنالیستی داشت، انتقاد از حادثه تصادف ریلی با بهره بردن از فرمایش مقام معظم‌رهبری و در یک لایه دیگر، ارائه تناقض در وضعیت حاکم بر جمهوری اسلامی و نقدگفتمانی است و در لایه سوم، به چالش کشیدن ماتن پیام و شخص ولی فقیه است که عبارت از ایشان صادر شده و بنوعی طعنه بر مالک مدعاست.
 یک ماساژ پیام و سه لایه نقد هرمتوتیکی که از قضا هر سه نیز برداشت می‌شود.

گفتنی است که این روزنامه در حادثه مشابه(قطار تبریز-مشهد ۵ آذر ۹۵) که در زمان دولت مطبوع خودشان اتفاق افتاد، در ضمن تیتری کاملا فرعی به آن حادثه پرداخته بود!

انتهای خبر/257254

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار