روسیه: شاخه افغانستان داعش تهدیدی برای آسیای مرکزی است

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت داعش خوراسان یکی از عوامل بی‌ثبات کننده در افغانستان است که برای کشورهای آسیای مرکزی نیز تهدید محسوب می‌شود.
- اخبار بین الملل -

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اهمیت اجرای موثر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد تحریم داعش و القاعده گفت: شاخه افغانستان گروه تروریستی داعش یکی از عوامل بی‌ثبات کننده اصلی در افغانستان است.

وی افزود: تهدید مضاعفی در افزایش فعالیت‌های ایدئولوژیک، تبلیغاتی و استخدامی داعش وجود دارد که مستلزم استفاده موثر از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از «تاس»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ادامه داد: ما حضور این گروه در افغانستان را تهدیدی برای کشورهای همسایه آسیای مرکزی می‌دانیم. افزایش تعداد حملات تروریستی شامل بمبگذاران انتحاری نشان می‌دهد که این گروه فاقد نیروی انسانی نیست.

این درحالی است که طالبان تاکید دارد درحال حاضر تهدید جدی امنیتی در هیچ بخشی از افغانستان وجود ندارند و مخفیگاه‌های داعش در 70 درصد خاک افغانستان بطور کامل از بین رفته و در 30 درصد دیگر نیز فعالیتش در حال تضعیف شدن است.

حمله طالبان به مخفیگاه داعش در شرق افغانستانآیت الله رئیسی: آمریکا به وسیله داعش به دنبال ایجاد نامنی در افغانستان و منطقه استطالبان: جامعه جهانی از بزرگنمایی داعش در افغانستان خودداری کندحدود 100 تروریست داعش به طالبان تسلیم شدند

پیش از این «ضمیر کابلوف» مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه با اظهار اینکه طالبان «بسیار بهتر» از آمریکا، ناتو و نیروهای دولت سابق افغانستان با داعش مبارزه می‌کند، تصریح کرد که اقدام طالبان علیه داعش «در خدمت منافع منطقه‌ای و بین‌المللی است».

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار