عشایر الانبار: حاضران در نشست اربیل، دیروز با داعش بودند و امروز کنار صهیونیست‌ها

رئیس شورای عشایر الانبار با تاکید بر محاکمه حاضران در کنفرانس عادی‌سازی با اشغالگران در اربیل گفت، مشارکت‌کنندگان در این نشست، دیروز با داعش بودند و امروز کنار صهیونیست‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ،در ادامه واکنش گروههای مختلف عراقی به کنفرانس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که روز جمعه در اربیل برگزار شد، «عبدالوهاب البیلاوی» رئیس شورای عشایر استان الانبار امروز در گفتگو با وبسایت المعلومه هشدار داد که با حاضران در کنفرانس عادی‌سازی در اربیل به شدت برخورد خواهد شد و مشارکت کنندگان در این نشست، دیروزهمراه داعش بودند و امروز در کنار صهیونیست‌ها هستند.

وی در ادامه تاکید کرد که همه عشایر استان الانبار برگزاری این نشست خفت‌بار و ننگین در اربیل را محکوم می‌کنند و ما تاکید می‌کنیم از هرکسی که در این این نشست حاضر شده برائت می‌جوییم.

البیلاوی همچنین از دولت خواست تا یک موضع قاطع در برابر کنفرانس عادی‌سازی در اربیل اتخاذ کند و گفت، به شدت با این گروه از گمراهان که در کنفرانس عادی سازی با رژیم اشغالگر حاضر شدند برخورد خواهیم کرد و این یک خیانت بزرگ علیه عراقی‌هاست.

رئیس شورای عشایر الانبار ادامه داد، ما به نمایندگی از استان‌های غربی عراق هرگونه اقدام برای عادی سازی با صهیونیست‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم و دولت فدرال مسئول اتفاقاتی است که در این کنفرانس افتاد.

«صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراقی نیز در این خصوص اظهار داشت، کسانی که در کنفرانس عادی‌سازی در اربیل شرکت کردند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت و مجازات حاضران در این نشست اعدام است. ملت عراق حرف خود را در این زمینه زده‌ و هر گونه تلاش برای عادی سازی با اشغالگران را محکوم می‌کند.

واکنش دو حزب کُردی به نشست صهیونیستی در اربیلدرخواست عشایر دیالی برای محاکمه و سلب تابعیت عراقی از مشارکت‌کنندگان در نشست اربیلعراق|صدور حکم بازداشت برای شرکت‌کنندگان در نشست اربیل

این تحلیلگر عراقی تاکید کرد، سازشکاران خود را در تنگنای بدی قرار دادند، چرا که نتایج اقداماتشان برخلاف چیزی بود که انتظار داشتند؛ جایی که ملت عراق به شکل یکپارچه در برابر این توطئه بسیج شده و اعلام کردند هرگونه عادی سازی با رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

وی گفت که حاضران در نشست عادی‌سازی نمی‌دانستند که در برابر دستگاه قضایی عراق قرار خواهند گرفت؛ به ویژه که قانون کاملاً روشن است و هر کسی که در عراق به سمت عادی سازی با رژیم اشغالگر و یا تبلیغ برای آن حرکت کند، سرنوشتش چوبه دار خواهد بود.

الطائی در پایان گفت، محاکمه سازشکاران و حاضران در این نشست یک مشت آهنین علیه همه توطئه‌‌هایی که برخی برای جلب رضایت اشغالگران صهیونیست اجرا می‌کنند است؛ به ویژه اقلیم کردستان که همواره در حال ترویج عادی‌سازی با رژیم غاصب صهیونیستی بوده است.

عشایر دیالی نیز همچنین خواستار لغو تابعیت عراقی از مشارکت‌کنندگان در کنفرانس عادی‌سازی با اشغالگران در اربیل شدند.

جنبش تازه تاسیس «حقوق» عراق نیز تاکید کرد که ایالات متحده در تلاش برای پیشبرد پروژه عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عمق عراق از خلال برگزاری کنفرانس‌های تحت نظارت شخصیت‌های اسرائیلی در اقلیم کردستان است.

روز گذشته مرکز اطلاع رسانی شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که دادگاه تحقیق و بازجویی شماره یک الکرخ، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مشاور امنیت ملی، حکم بازداشت "وسام الحردان" را به دنبال نقشی که وی در دعوت به عادی سازی روابط با اسرائیل داشت، صادر کرد.

همچنین این دادگاه حکم بازداشت "مثال آلوسی" و "سحر کریم الطایی"، کارمند وزارت فرهنگ با اتهامات مشابه را صادر کرد و پس از مشخص شدن نام کامل و مشخصات سایر شرکت کنندگان، اقدامات قانونی در خصوص آنها اتخاد خواهد شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار