فرانسه به دنبال امضای قرارداد نظامی در جریان سفر ماکرون به امارات است

دو منبع به رویترز گفتند احتمال دارد ابوظبی حدود 60 جنگنده رافائل از فرانسه خریداری کند اما آنها اشاره کردند که ممکن است این توافق انجام نشود.
- اخبار بین الملل -

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، فرانسه امروز جمعه توافقات بزرگی با امارات امروز به امضا خواهد رساند.

رویترز به نقل از دو منبع خبر داد فرانسه که امروز با امارات توافقنامه های بزرگی امضا می‌کند، احتمالا قراردادی به ارزش میلیاردها دلار برای فروش جنگنده های «رافال» به امارات نیز امضا خواهد کرد.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه طی سفری دو روزه امروز به امارات، قطر و عربستان می‌رود و این سفر در زمانی انجام می‌شود که برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نسبت به تمرکز امریکا بر منطقه ابراز شک و تردید کرده‌اند.

دو منبع به رویترز گفتند احتمال دارد ابوظبی حدود 60 جنگنده رافال از فرانسه خریداری کند اما آنها اشاره کردند که ممکن است این توافق انجام نشود.

در همین رابطه «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی پیش از سفر ماکرون به امارات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ابوظبی جنگنده رافال خریداری می‌کند یا خیر، گفت: نمی خواهم هدیه کریسمس رئیس جمهور را خراب کنم.

از طرفی دیگر ریاست جمهوری فرانسه نیز از تایید یا رد این قرارداد خودداری کرد.

منابع دفاعی می گویند که رافال جایگزین ناوگان میراژ 2000خواهد شد و بعید است جایگزینی برای جت های جنگنده F-35 آمریکا شود.

یک نشریه فرانسوی روز 19 نوامبر از مذاکرات میان طرفین درباره خرید 30 تا 60 جنگنده که قرارداد آن در جریان سفر ماکرون به امارات به امضاء خواهد رسید، خبر داده بود.

لازم به ذکر است ماکرون روابط خوبی با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی دارد و دو کشور سرمایه گذاری های مشترکی دارند.

سفر ماکرون به امارات، قطر و عربستان سعودی

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار