قوه قضاییه رسیدگی به اصلاح ماده ۸۸۱ مکرر قانون مدنی را در اولویت قرار دهد

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: ساماندهی یارانه‌ها برای دسترسی اقشار واجد شرایط اگر به‌درستی انجام نشود فقط حیف میل شدن منابع بیت‌المال را به‌دنبال خواهد داشت در حالی‌که اگر همین منابع مستقیم و هدفمند به‌دست مردم برسد، معیشت مردم متحول و سختی‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از ایسنا، آرا شاوردیان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی گفت: ایرانیان ارمنی خود را جدا از بدنه ملت و کشور ندانسته و به عنوان یک شهروند ایرانی در تمامی عرصه‌های مختلف کشوری اعم از سیاسی و اجتماعی گرفته تا عرصه‌های صنعتی، فرهنگی، ورزشی، و... در کنار تمامی اقشار جامعه فارغ از تفاوت‌های دینی و قومی حضوری فعال داشته‌اند. رمز این حضور و موفقیت ایرانیان ارمنی را می‌توان در حب وطن دانست و ارمنیان در تمامی ادوار تاریخ بالاخص از شکل‌گیری انقلاب اسلامی تا به امروز، تمام تلاش خود را در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه ایران، چه در دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی و بعد از آن به کار گرفته‌اند.

قوه قضاییه رسیدگی به اصلاح ماده ۸۸۱ مکرر قانون مدنی را در اولویت قرار دهد

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس، ادامه داد: اتحاد یک کشور بر پایه قانون اساسی آن کشور استوار است. حقوق کلیه پیروان ادیان توحیدی در قانون اساسی پیش‌بینی شده و این سنگ بنای همدلی کشور است. البته بعضأ کج سلیقگی‌های شخصی و در برخی موارد خلاء اصلاح برخی قوانین مشکلاتی را نیز به همراه داشته از جمله اصلاح ماده ۸۸۱ مکرر قانون مدنی(۱)، که جا دارد قوه قضاییه تقاضای رسیدگی به این امور را در اولویت قرار دهند تا با همفکری مجلس، اراده حل مشکلات پدید آید و سوء تعبیرها برطرف شود.

شاوردیان تأکید کرد: یکی از خطوط قرمز ایرانیان ارمنی، مرزهای جغرافیایی این سرزمین بزرگ بوده و فقط و فقط، به سرافرازی این پرچم مقدس فکر کرده و فارغ از تنش‌های سیاسی داخلی، آماده مبارزه با هر نوع تهدیدی بوده و با هر دشمنی با هر عنوانی که کوچکترین چشم‌داشتی به مرزهای کشور را داشته باشد، به میدان رفته و در کنار دیگر هموطنان تا شهادت مبارزه خواهند کرد.

شهید سلیمانی خود مکتب است

شاوردیان خاطرنشان کرد: بی‌دلیل نیست که سردار دل‌ها نزد همه اقوام با هر دین و آیین محترم و محبوب است چرا که ایشان نه تنها دغدغه ایران بلکه مظلومین جهان را داشتند و از نظرشان دین و قومیت و نژاد اثری در حمایت از مظلوم نداشت و فقط بر ارزش‌های انسانی، بشری، آرمانی و اعتقادی اصرار داشتند. اهدافی که سرمنشأ آن تعالیم دینی، آرمان‌های انقلابی و اندیشه‌های امام راحل(ره) و تدابیر شجاعانه رهبری بوده و سرانجام نیز خود ادامه این راه شدند و به فرموده مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی خود مکتب است. گواه این ادعا رابطه خوب شهید سلیمانی در منطقه با کلیه ملت‌ها و مردم و به ویژه با ارمنیان منطقه و صد البته با ارمنیان سوری بود و متقابلا امروز ارمنیان ایران، زیر پرچم کشورمان آماده مبارزه در همین مسیر هستند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران با بیان اینکه ملت شریف ایران، کشور ما امروز در سایه همدلی و اتحاد و به لطف داشتن نیروهای مسلح قدرتمند در آرامش کامل به سر می‌برد، گفت: ایران سربلند و مقتدر با حضور موثر در عرصه های بین المللی جزو بازیگران اصلی در منطقه بوده به طوری که امنیت، صلح و ثبات پایدار بدون حضور ایران، میسر نخواهد بود. خوشبختانه اتخاذ تدابیر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها در رفع تحریم‌ها، درکنار اصرار بر حق مسلم استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، به ملت و کشور خودکفایی و عزت بخشیده است اما این موفقیت‌ها نباید ما را از معیشت مردم ، مسکن و اشتغال، توسعه صادرات غیر نفتی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و غیره غافل نماید.

ضرورت سامان‌دهی یارانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱

شاوردیان در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: حوزه‌های آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش، و جوانان به جهت اهمیت آنها در جهت توسعه نسل‌های آینده کشور باید از اولویت‌های اصلی ما باشد. ساماندهی یارانه‌ها برای دسترسی اقشار واجد شرایط اگر به‌درستی انجام نشود فقط حیف شدن منابع بیت‌المال را به‌دنبال خواهد داشت در حالی‌که اگر همین منابع یارانه‌های فعلی مستقیم و هدفمند به‌دست مردم برسد معیشت مردم متحول و سختی‌ها برطرف می‌شود.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مورد مالیات‌ستانی گفت: گرچه مالیات ستانی باید برای تامین هزینه‌های حداقلی اداره کشور و به‌عنوان اهرمی در جهت کنترل فعالیت‌های اقتصادی به‌کارگرفته شود اما استفاده حداکثری و البته غیرهدافمند از آن در بودجه ۱۴۰۱ فشار زیادی بر معیشت مردم وارد خواهد کرد درحالی‌که منابع درآمدی دیگر مانند وصول مالیات‌های معوقه، کاهش فرار مالیاتی، مولدسازی دارایی‌های دولت از اولویت‌های درامدی خارج شده است.

شاوردیان در مورد وضعیت عمرانی کشور گفت: قطعا همه شما قبول دارید که این بخش بعنوان یک مولد نقش بالایی در اشتغال، رونق صنایع بالادستی و پایین دستی و به تبع افزایش تولید و توزیع ثروت و درامد دارد اما متاسفانه در سال‌های اخیر به جای کاهش هزینه‌های دولت به راحتترین راه یعنی کاهش بودجه عمرانی پرداخته می‌شود.

ماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران ضمن قدردانی از ریاست جمهورگفت: ایشان در توسعه روابط بین‌الملل بویژه از طریق سازمان‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای و اقتصادی بالاخص اوراسیا، شانگهای، اکو و همچنین اهمیت دادن به توسعه روابط با کشورهای همسایه عملکرد قابل تقدیری داشته است که از نتایج آن می‌توان به امکان بهره مندی از امتیازات گمرکی، باعث رونق صادرات محصولات ایرانی و حمایت از تولید کنندگان، در کنار واردات کالاهای مورد نیاز و رونق تجارت کمک شایانی به اقتصاد کشور و بی‌اثر ساختن تحریم‌ها اشاره نمود که البته نقش بی‌بدیل دستگاه دیپلماسی کشور و در رأس آن وزیر محترم امور خارجه جناب آقای دکتر عبداللهیان ویژه است.

(۱) ماده ۸۸۱ مکرر قانون مدنی: کافر از مسلم ارث نمی‌برد و اگر در بین ورثه متوفای کافری مسلم باشد وراث کافر ارث نمی‌برند اگرچه از لحاظ طبقه و درجه مقدم بر مسلم باشند.

انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار