میشل عون راهی قطر شد

منابع لبنانی خبردادند که رئیس جمهور این کشور صبح امروز راهی قطر شد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان صبح امروز در پاسخ به دعوت شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر جهت مشارکت در یک رویداد ورزشی و همچنین بحث درباره روابط دوجانبه لبنان و قطر و توسعه آن در سطوح مختلف راهی این کشور شد.

منابع آگاه از جریان سفر میشل عون به قطر در گفتگو با وبسایت النشره گزارش دادند که «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان و «عباس ابراهیم» مدیر کل امنیت عمومی این کشور نیز عون را در این سفر همراهی میکنند.

طبق اطلاعات، رئیس جمهور لبنان بعد از رسیدن به دوحه با امیر قطر دیدار خواهد کرد و موضوع بحث آنها بحران اخیر لبنان با کشورهای عربی است.

 همچنین احتمالا اقدامی برای حل بحران دیپلماتیک عربستان با لبنان صورت بگیرد.

منابع آگاه گزارش دادند که میشل عون در دیدار با امیر قطر و سایر مقامات این کشور، موضع لبنان را در خصوص ضرورت حل مشکل با ریاض و احیای روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس تکرار خواهد کرد.

«جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، تاکید کرده بود که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سر و صدای زیادی به پا کرد و کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار عربستان اقدام به تحریم ملت لبنان و قطع روابط خود با این کشور کردند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار