واشنگتن پست: تانک‌های آبرامز، پاییز آینده تحویل اوکراین داده می‌شود

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که مقامات ایالات متحده احتمالا نمی‌توانند تانک‌های آبرامز را قبل از آغاز پاییز آینده به اوکراین تحویل دهند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: دولت بایدن اعلام کرده است که تانک به اوکراین می فرستد، اما این اقدام، احتمالا حداقل تا پاییز انجام نخواهد شد.

در ادامه مقاله این روزنامه آمریکایی آمده است که انتقال این تانک ها به اوکراین، طبق آنچه که دولت آمریکا قبلاً به آن اشاره کرد، مملو از «مشکلات لجستیکی» است.

شبکه خبری سی ان ان پیشتر گزارش داده بود که واشنگتن قصد دارد در هفته جاری انتقال حدود 30 تانک آبرامز به اوکراین را اعلام کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیروز چهارشنبه به دنبال تصمیم آلمان برای تحویل 14 تانک لئوپارد 2 به اوکراین، ارسال 31 فروند تانک آبرامز ساخت ایالات متحده برای اوکراین را تأیید کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن روز چهارشنبه با امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌اش، اولاف شولتز صدراعظم آلمان، ریشی سوناک و جورجیا ملونی نخست وزیران انگلیس و ایتالیا درباره همکاری نزدیک برای حمایت از اوکراین و ارسال تانک‌ها به کی‌یف گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار