با تاکید بر لزوم تنبیه عاملان؛

چین: واشنگتن درباره جرایم نظامیان آمریکایی در سوریه تحقیق کند

وزارت خارجه چین در واکنش به گزارش ها درباره کشتار غیرنظامیان سوری به دست نیروهای آمریکایی، از دولت واشنگتن خواست در این خصوص تحقیقات دقیقی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه از واشنگتن خواست تحقیق دقیقی را درباره جرایم انجام شده از سوی نظامیان آمریکایی در سوریه، آغاز کند.

به گفته ژائو، مسببان حملات به غیرنظامیان و همچنین آنها که در پنهان کردن این فاجعه دخیل بودند، باید به سزای عمل خود برسند. وی همچنین گفت آنچه در سوریه انجام گرفته جز کوچکی از جنایاتی است که آمریکا در سراسر جهان مرتکب شده است.

دسامبر گذشته بود که نیویورک تایمز اعلام کرد هزاران غیرنظامی در سوریه، عراق و افغانستان قربانی حملاتی شده اند که ناشی از محاسبات غلط اطلاعاتی یا عدم دقت کافی در هدف گیری بوده است.

این در حالی است که از سال ۲۰۱۸ به این سو، پنتاگون شمار غیرنظامیان سوری و عراقی را که قربانی حملات نیروهای آمریکایی بوده اند یک هزار و ۴۱۷ نفر و شمار قربانیان افغان را ۱۸۸ نفر اعلام کرده است.

روز گذشته هم «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از اشغالگری ایالات متحده آمریکا در کشورش و نیز حمایت شورای امنیت از آن، به شدت انتقاد کرده بود. در همین راستا، صباغ گفت: شورای امنیت به یک تریبون محض برای تکرار ادعاها و اتهام زنی‌های بی اساس و کذب توسط ایالات متحده آمریکا علیه سوریه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این نهاد بین المللی تا کنون حتی یک بار برای محکوم کردن اقدامات غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در خاک سوریه نشست فوق العاده تشکیل نداده است. صباغ در ادامه افزود: تحولات کنونی شهر «الحسکه» سوریه اقتضا می‌کند شورای امنیت به صورت فوری پیامدهای حوادث خطرناک ناشی از جرایم نیروهای اشغالگر آمریکایی را بررسی و درباره آن تصمیم گیری کند.

نماینده سوریه در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: تا زمانی که برخی کشورهای غربی اقدامات خصمانه‌ای که اوضاع را در کشور ما بحرانی کرده است نادیده بگیرند، هرگونه بحث درباره اوضاع سوریه ناقص و بی فایده است.

این دیپلمات ارشد سوری خاطرنشان کرد: شورای امنیت باید اشغالگری آمریکا در شمال شرق سوریه و منطقه «التنف» و حمایت این کشور از شبه نظامیان تجزیه طلب «قسد» و دیگر سازمان‌های تروریستی و غارت ثروت‌ها و منابع طبیعی سوریه را متوقف کند.

بسام صباغ در پایان سخنانش تأکید کرد: تحریم‌های اقتصادی یکجانبه، ظالمانه و غیرقانونی آمریکا که بر ابعاد مختلف زندگی روزانه ملت سوریه تأثیر منفی و مخرب گذاشته است، هر چه سریع‌تر باید لغو شود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار