وزارت دفاع روسیه:

۱۷۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نتیجه حملات هوایی بسیار دقیق ارتش این کشور، صدها نیروی نظامی ارتش اوکراین کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله نیروی هوایی ارتش این کشور ۲۲۰ نفر از مزدوران خارجی و نظامیان ارتش اوکراین کشته و زخمی شدند.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز پنج‌شنبه در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین گفت: پایگاه موقتی مزدوران خارجی ارتش اوکراین با سلاح‌های بسیار دقیق هدف حمله قرار گرفت و بیش از ۹۰ نفر از آنها کشته شد.

وی افزود: نیروی هوایی روسیه همچنین نیروهای انسانی و تجهیزات نظامی اوکراینی‌ها را در منطقه خرسون و نیکولایف را بمباران کردند که در نتیجه آن ۸۰ نظامی کشته و ۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

پایگاه‌های مزدوران خارجی که در کنار ارتش اوکراین علیه روسیه می‌جنگند، در چند هفته اخیر چندین بار هدف حمله هوایی قرار گرفتند و صدها نفر از آنها کشته شدند.

به نوشته راشاتودی، هزاران جنگجو از لهستان، کانادا، آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها با درخواست و فراخوان «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین به اوکراین آمده‌اند و در صفوف ارتش اوکراین در جبهه‌ها علیه روسیه فعالیت می‌کنند.

آنگونه که راشاتودی گزارش داده، برآورد و تخمین ارتش روسیه در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) این بود که نزدیک به ۷ هزار مزدور خارجی در اوکراین حضور دارند، با این حال ماه گذشته اعلام کرد که هم‌اکنون تنها ۲۷۴۲ نفر از آنها باقی مانده است. بسیاری از آنها کشته شدند و یا فرار کردند و یا در اعتراض به هرج‌ومرج در ارتش اوکراین و نبود تجهیزات نظامی به خانه و کشور خود برگشتند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار