ادعای سنتکام درباره سرنگونی ۱۰ پهپاد انصارالله

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) با انتشار پستی در حساب کاربری ایکس ادعا کرد که نیروهایش طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ سامانه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) و دو شناور سطحی بدون سرنشین (شهپاد) نیرو‌های انصارالله را در دریای سرخ رهگیری و منهدم کردند.

علاوه بر این، یک فروند پهپاد که از منطقه تحت کنترل انصارالله در یمن پرتاب شده بود توسط یک کشتی ائتلاف منهدم شد. در همین حال، بر اساس این گزارش، موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) که توسط انصارالله مستقر در یمن بر فراز دریای سرخ شلیک شد، به هدف برخورد نکرد.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

مترجم: اعظم پورکند

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار