راهپیمایی میلیونی در صعده یمن در حمایت از فلسطین

راهپیمایی‌های گسترده در چندین استان یمن بار دیگر در تایید موضع قاطع در حمایت از مردم فلسطین در سایه تجاوزات رژیم اشغالگر که بیش از هشت ماه است، ادامه دارد، برگزار شد.

برای سی و چهارمین هفته، راهپیمایی‌ها با شعار «با غزه... توسعه قابلیت‌ها و تشدید عملیات» در استان‌های صعده، ریمه و مأرب و تعدادی از مناطق در استان‌های عمران، إب، تعز و حجه برگزار شدند.

براساس گزارش المسیره، علاوه بر راهپیمایی مرکزی در میدان مولد النبی در غرب شهر صعده، ۲۰ راهپیمایی دیگر در میدان‌های فرمانده شهید، آل سالم، شعاره، بنی صیاح، الحجله، برازح، عرو و جمعه بنی بحر، العین و القهره در الظاهر، شهر جاوی در مجز، الجرشه در غمر، کتاف، ذویب، المقنع در منبه، همچنین میدان‌های الخمیس در منبه، شدا، عضله در الحشوه، آل ثابت در قطابر برگزار شد.

راهپیمایی کنندگان با برافراشتن پرچم‌های یمن و فلسطین، پرچم‌های آزادی، بنر‌هایی در دست داشتند که در آنها خواستار تحریم کالا‌های آمریکایی و اسرائیلی شدند.

معترضان با محکوم کردن تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا، عربستان و امارات علیه کشورشان از نیرو‌های مسلح یمن خواستند به قتل‌عام‌های صهیونیست‌ها و جنگ نابودی مردم فلسطین و به تجاوزات اقتصادی و نظامی علیه کشورشان پاسخ دهند.

معترضان شعار‌هایی نظیر «جانمان فدای الاقصی»، «اگر همه دنیا با ما دشمنی کنند... ما هرگز اقصی را ترک نمی‌کنیم، «با خون خود از غزه حمایت می‌کنیم»، «با عملیات مشترک باعث می‌شویم اسرائیل تحرکی نکند»، «آمریکا گیج و سردرگم از منطقه می‌رود... با عملیات مشترک» و «کشور‌های متخلف را به چالش می‌کشیم... با عملیات مشترک» سر دادند.

پیش بینی می‌شود پایتخت، صنعا و سایر استان‌های یمن بعدازظهر امروز شاهد راهپیمایی‌های میلیونی باشد تا ثبات موضع یمن در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آنها را بار دیگر مورد تاکید قرار دهد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار