مجارستان: ترامپ می‌تواند یک روزه به جنگ اوکراین پایان دهد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای بار دیگر اظهاراتی را در حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آتی آمریکا مطرح کرد و مدعی شد در صورتی که ترامپ رئیس جمهور شود در ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین پایان می‌دهد.

اوربان در مصاحبه‌ای با نشریه یل جیورناله il Giornale ایتالیا گفت: اگر ترامپ و اتحادیه اروپا می‌خواستند، جنگ ۲۴ ساعت دیگر به پایان می‌رسید. جنگ را فراموش نکن، همین مردم اگر میل داشته باشند، همه امکانات را برای صلح دارند. من فکر می‌کنم که اگر ترامپ رئیس جمهور شود، در یک روز می‌تواند به آتش بس در اوکراین دست یابد و سپس مذاکرات را آغاز کند.

ترامپ پیش از این بار‌ها ادعا کرده بود جنگ اوکراین را در عرض ۲۴ ساعت به انتها می‌رساند، طبق این طرح قصد دارد کی‌یف را تحت فشار بگذارد تا کریمه و همچنین منطقه مرزی دونباس را به روسیه واگذار کند. 

وی ادامه داد: مجارستان تنها کشور اتحادیه اروپا است که شهروندان آن در جنگ اوکراین جان خود را از دست می‌دهند. مجارستان با اوکراین هم مرز است، این فقط یک جنگ نیست، بلکه در مرز ماست... شهروندان مجارستانی از اقلیت مجاری در اوکراین هستند که در کنار ارتش اوکراین می‌جنگند و می‌میرند. ما تنها کشور اتحادیه اروپا هستیم که شهروندان آن در حال مرگ در اوکراین هستند.

نخست وزیر مجارستان همچنین از استراتژی اتحادیه اروپا انتقاد کرد و به جای پیگیری منافع استراتژیک اروپا، خواستار صلح شد.

او پیش‌تر گفته بود بحران اوکراین تا زمانی ادامه خواهد داشت که کی‌یف از جانب آمریکا کمک مالی و نظامی دریافت کند. وی که واشنگتن را مسئول تشدید تنش‌ها در اوکراین می‌داند، گفته است مجارستان در شرایط بحران صرفا در راستای منافع خود اقدام می‌کند و چشم‌پوشی از ارتباط با روسیه به نفع کشورش نیست.

مجارستان نسبت به سایر کشور‌های اتحادیه اروپا و اکثر اعضای ناتو روابط بهتری با روسیه دارد، بار‌ها مخالفت خود را با تحریم‌های روسیه اعلام کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار