مجرینو، بستری برای جذب مجریان جوان در ‌تلویزیون

مسابقه مجری نو با هدف استعدادیابی و معرفی مجریان جوان برای اجرا در تلویزیون با حضور چهره های شاخصی مانند گیتی خامنه، عبدالرضا امیراحمدی و امیرحسین خرمشاهی بعنوان داوران و اجرای سعید شیخ زاده قرار است به زودی از شبکه امید سیما پخش شود.

در این مسابقه کشوری نوجوانان و جوانان مستعد حوزه اجرا پس از داوری اولیه آثار به مرحله مقدماتی راه یافته و پس از چالش های متنوع نفرات برتر به نیمه نهایی و فینال خواهند رسید. گفته شده است که نفرات برتر این مسابقه بزرگ فرصت اجرا در شبکه امید را بدست می آورند. همچنین تهیه کنندگی این برنامه به عهده سعید شهبازی است و قرار است این برنامه به زودی روی آنتن شبکه امید رود.

جذب رسمی در صدا و سیما، هدیه شبکه امید به برگزیدگان مجرینو 

سعید شهبازی تهیه‌کننده برنامه مجرینو گفت: برنامه مجرینو برای نوجوان‌هایی که به عرصه اجرا، گویندگی و به ویژه اجرای تلویزیونی علاقه‌دارند برنامه ریزی شده است. لذا سوال بسیاری از نوجوان‌های ما این است که چگونه می‌توانند وارد این عرصه‌ها شوند. به هرحال شاید مسیر و آزمون استخدامی مشخصی در این عرصه نداریم و حالا از طریق مختلف و راه‌هایی که شفاف نبوده و بچه‌ها نمی‌دانند از چه طریقی می‌توانند وارد این عرصه شوند و به فعالیت بپردازند. از این رو ما تصمیم گرفتیم در شبکه امید صدا و سیما با یک حرکت شفاف و کاملا عادلانه برای همه جوانان علاقه‌مند در این حوزه برنامه‌ای را پیش ببریم. 

وی ادامه داد: در فراخوانی که منتشر کردیم ۶۰۰ نفر از تمام استان‌های کشور شرکت کردند، فیلم‌هایی از اجراهای خود منتشر کردند، در نتیجه ۱۵۰ نفر برای راستی آزمایی دعوت شدند. از این تعداد ۴۸ نفر به مسابقه مجرینو راه پیدا کردند و اکنون درحال ضبط هستیم که ۲۴ نفر خانم و ۲۴ نفر آقا درحال رقابت با یکدیگر هستند. در هر مرحله سه شرکت کننده داریم که بهترین نفر مستقیما به مرحله بعد راه پیدا خواهد کرد و این رقابت تا مرحله فینال ادامه دارد و در نتیجه یک مجری آقا و یک مجری خانم خواهیم داشت که این عزیزان مجریان شبکه امید سیما خواهند شد‌. هدیه شبکه امید سیما به برگزیدگان مجرینو این است که اگر این عزیزان به طور شفاف و عادلانه عمل کنند به طور رسمی مجری صداوسیما خواهند شد.

وی ادامه داد: زمانی که به بنده پیشنهاد داوری شد، در رابطه با داوری چون تجربه اش را داشتم و در جشنواره فیلم فجر، کودک و تلویزیون تجربیات متفاوتی داشتم در ابتدا گفتم نه. شبکه امید یک قول به من داد و در واقع عذر من این بود که بچه‌ها و جوان‌ها برای دوره‌ها و کلاس‌های مختلف خرج می‌کنند که چه شود؟ در نهایت آیا کسی به آن‌ها قولی داده یا قرار است وارد سازمانی شوند یا معقوله اجرا را نوعی به شکل رسمی و حرفه‌ای دنبال کنند. شبکه امید به من قول دادند که به شکلی و به نحوی از وجود آن‌ها در برنامه‌ها بهتره خواهند گرفت‌.

این مجری پیشکسوت افزود: امسال ‌که اینجا آمدم  از یکی از دوستان که به عنوان مربی دیگران را راهنمایی می‌کردند، سوال کردم: آیا شما برنامه‌ای را عهده دار شدید؟ گفتند بله، از زمانی که شما ما را انتخاب کردید در برنامه‌ای هستم. جمع بندی می‌کنم من بر مبنای این قول داوری کار را پذیرفتم.

انتخاب اصلح مجری با برنامه مجرینو

سعید شیخ زاده مجری، دوبلور و بازیگر کشورمان در پاسخ به این سوال که چه شد مجری برنامه مجرینو شدید؟ گفت: صحبت از چند ماه قبل است که من قرار بود به علت نوع اجرایی که دارم در برنامه‌های شبکه امید حضور داشته باشم. تا کنون پیشنهادهای متعددی برای حضورم در شبکه امید داشتم؛ اما خب قسمت نمی‌شد و اکنون در شبکه امید قعال شده‌ام. وقتی این برنامه به من پیشنها شد دیدم همه چیز خوب است یعنی همه چیز همان طوری است که من در کنار پیشکسوتان عزیز می‌توانم مدل اجرای خودم را داشته باشم و از همه مهم تر قصه و اصلیت این کار اینگونه است که مجرینو برنامه بسیار به درد بخوری است و خیلی از نوجوان‌ها دوست دارند در آینده مجری شوند. از این رو ما می‌توانیم انتخاب اصلح داشته باشیم و آینده این بچه‌ها تغییر کند و به هدف خودشان برسند و خداروشکر برنامه هم خوب و درست ژیش رفت.

وی در پاسخ به این سوال که امید و انگیزه در نسل امروز را چگونه میبیند؟ بیان کرد: بچه‌های امروز عالی هستند و اتفاق خوبی که در این برنامه افتاده این است  که به هیچ عنوان به یک شهر یا شهرستان پرداخته نشده است بلکه شرکت کنندگان از همه جای ایران آمده اند و این موضوع نکته بسیار خوبی است. اصلا انتظار نداشتم و فکر نمی‌کردم نسل جدید اینقدر آماده در برنامه حضور پیدا کنند و توانایی داشته باشند که در آینده ستاره شوند. 

خبرنگار: زهرا بالاور

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون
اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار