با چه کسی لج دارید؟

تأملی بر فیلم موهن عنکبوت مقدس

سیاست راهبردی رسانه‌های شیطانی این روزها صرفا انتشار اخبار دروغ نیست. بلکه تمرکز و تأکید و تکرار یک خبر تلخ و تعمیم آن از جزء به کل است. پروژه اصلی این است که سعید حنایی را خروجی هویت دینی مردم ایران معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، یعقوب ربیعی، دیپلماسی رسانه‌ای به‌عنوان یکی از شاخه‌های دیپلماسی عمومی، ابزار مؤثر اعمال سیاست خارجی به‌حساب می‌آید. دیپلماسی رسانه‌ای به زبان ساده یعنی اینکه چگونه کار رسانه‌ای کنیم تا دیگران تابع و مطیع سیاست‌های ما شوند. هالیوود یکی از مهم ترین ابزارهای دیپلماسی رسانه‌ای آمریکایی هاست.

  «سالی تاتمن» نویسنده کتاب «چگونه هالیوود سیاست خارجی را طرح‌ریزی می‌کند»، می‌نویسد، به علت روحیه استقلال‌طلبی و مخالفت باسیاست‌های ایالات‌متحده، ایرانی‌ها یک سوژه برای هالیوودی‌ها محسوب می‌شوند. نکته جالبی که تاتمن می‌گوید این است که هرچند ایران هراسی با فیلم بدون دخترم هرگز، شروع شد؛ ولی از سال ۲۰۰۱ به بعد، به علت افزایش قدرت ایران و نبود کمونیسم، سوژه‌های اسلام هراسی و ایران هراسی هالیوود افزایش پیدا کرده است. به گفته کارشناسان، این فیلم‌ها جاده‌صاف‌کن و مشروعیت بخش به فشارها و تحریم‌های آمریکاست.

  فیلم موهن عنکبوت مقدس را هم باید بخشی از پروسه اسلام هراسی و ایران هراسی دانست؛ اما سؤال این است که علت تحسین این فیلم موهن و ایران هراسانه توسط افرادی مانند ابطحی که از قضا معمم و صاحب کسوت سیاسی و فرهنگی بوده و هست و یا خانم منصوری که در رأس یک جریان سیاسی کشور هست، چیست؟ جهالت است یا تجاهل؟ باوجود عیان بودن ماهیت اسلام هراسانه، ایران هراسانه و ضدشیعی این فیلم، این لجاجت در حمایت از این فیلم، نشانه چیست؟ لایک گرفتن یا فالوئرگیری و یا شتر انقلاب را سوارشدن و با انقلاب دولادولا راه رفتن؟!

 محسن مهدیان ماجرا فراتر از خانم امیرابراهیمی می داند. او در حالی از صاحبان جشنواره مدال می‌گیرد که فیلم عنکبوت مقدس پایین‌ترین امتیاز را در میان مخاطبان جشنواره کسب می‌کند. این تعارض یعنی ماجرا تنها هنر بازیگری نیست.

 ماجرا پروژه اصلی رسانه‌های ضدایرانی در بهره‌گیری از خطای تعمیم است؛ به همین دلیل است که بی‌اندازه مورد تشویق ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی و مسیح علی‌نژاد قرار می‌گیرد. چون این‌بار خط‌شکنی در خطای تعمیم رسانه‌ای به ساحت اعتقادات است. 

سیاست راهبردی رسانه‌های شیطانی این روزها صرفا انتشار اخبار دروغ نیست. بلکه تمرکز و تأکید و تکرار یک خبر تلخ و تعمیم آن از جزء به کل است. پروژه اصلی این است که سعید حنایی را خروجی هویت دینی مردم ایران معرفی کنند.

  تا امروز امثال فرهادی تلاش کرده‌اند با تمرکز بر خطاها، ظلم حکومت را نتیجه بگیرند و البته هر بار هم از این مزدوری صله گرفته‌اند. بعدها با این قاعده از حکومت فراتر رفته و بر مردم ایران تاختند و از وطن‌فروشی دکان ساختند. ولی این‌بار این تعمیم را به دامن هویت حقیقی مردم کشاندند و برای لکه‌دار کردن اعتقادات و ایمان مردم به اهل‌بیت، مدال گرفتند؛ حال آنکه خاک بر چهره درخشان خورشید می‌پاشند.

انتهای پیام/254711

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار