3 کشته در هلی‌برن ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مورد حمایت ترکیه در سوریه

منابع رسانه‌ای در منطقه و شمال سوریه از عملیات هلی برن ائتلاف آمریکایی در شمال استان حلب سوریه خبر دادند که طبق آخرین آمار 3 نفر از عناصر تروریستی وابسته به ترکیه در این حمله کشته شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، منابع خبری امروز دوشنبه گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از دادند که چندین فروند بالگرد ائتلاف آمریکایی اقدام به انجام عملیات هلی برن در منطقه «الغندوره» واقع در حومه جرابلس در شمال استان حلب واقع در شمال سوریه کردند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که درگیری‌هایی در این منطقه به وجود آمده و بالگردهای آمریکایی به شکل گسترده درحال پرواز بر فراز منطقه مذکور بودند.

بر اساس این گزارش، 3 نفر در جریان عملیات هلی برن بالگردهای آمریکایی در حومه جرابلس در حلب کشته شدند که وابسته به شبه نظامیان مسلح «صقور الشمال» بودند. این شبه نظامیان لشکر دوم گروهک ترورستی ارتش آزاد سوریه است که مورد حمایت ترکیه بوده و است.

شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا موسم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به نوبه خود اعلام کردند که حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در روستای السویده در حومه حلب، یک نقطه نظامی وابسته به گروه تروریستی «صقور الشمال» را هدف قرار داده‌اند.

 به گفته منابع محلی دست کم 5 فروند بالگرد در این عملیات شرکت کردند که طی آن عناصر ارتش آمریکا یک خانه را محاصره و اهالی آن را مجبور کردند که تسلیم شوند و این روند یک ساعت طول کشید.

بر اساس این گزارش، درگیری شدیدی میان نیروهای آمریکایی و اهالی خانه مذکور رخ داد و بعد از آن بالگردهای آمریکایی شروع به عقب‌نشینی کردند. گفته می‌شود فردی به نام "عاید هلال" هدف این عملیات بوده است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار