از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون؛

«خط تلفن محرمانه» بین واشنگتن و مسکو تنها یک بار استفاده شده است!

خط تلفن ویژه‌ای که در آغاز رویارویی نظامی روسیه و اوکراین برای مخابره پیام‌های اضطراری بین واشنگتن و مسکو راه‌اندازی شده بود، تنها یک بار مورد استفاده قرار گرفته است!

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از یکی از مقامات دولت جو بایدن، مدعی شد که خط تلفن ویژه‌ای که در ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای جلوگیری از اشتباهات محاسباتی خطرناک بین واشنگتن و مسکو ایجاد شده بود، تنها یک بار از سوی مقامات آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته است!


به نوشته رویترز، آمریکا تنها یک بار از این خط تلفن ویژه موسوم به «خط تنش‌زدا» استفاده کرده و این تماس هم به منظور «مخابره نگرانی‌ها درباره عملیات نظامی روسیه در نزدیکی زیرساخت‌های حیاتی اوکراین» برقرار شده است.


رویترز بر این باور است که این تماس به عملیات نظامی روسیه در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا یا هراس‌ها از احتمال منفجر شدن سد «نوا کاخوفکا» در جنوب اوکراین توسط نیروهای روسیه، مربوط بوده است.


این مقام آمریکایی گفته است که این تماس درباره موشکی که اوایل ماه جاری در خاک لهستان فرود آمده، نبوده است.


وزرای دفاع آمریکا و روسیه به ندرت با یکدیگر تماس سطح بالا برقرار می‌کنند. به نوشته رویترز، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، تنها دو بار با والِری گراسیموف، همتای روسیه‌ای خود صحبت کرده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار