حمید نیلی تشریح کرد؛

«سردار آسمانی» گامی در جهت نمایاندن بخش‌های مغفول مکتب حاج قاسم

مدیر تماشاخانه ایرانشهر معتقد است برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی، گامی در جهت نمایان کردن بخش‌های مغفول مانده مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، حمید نیلی، مدیر تماشاخانه ایرانشهر در خصوص اهمیت و لزوم برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی گفت: اهمیت این جشنواره به هنگام بودن و سر زمان خودش برگزار شدن است. آن قدر جایگاه و منزلت سردار حاج قاسم سلیمانی برای مردم و هنرمندان رفیع است که هنوز چهلم ایشان نشده، شاهد برگزاری جشنواره تئاتری به نام جشنواره تئاتر سردار آسمانی هستیم. این جشنواره کارکرد درستی دارد و امیدوارم که اتفاقات خوب و شایسته‌ای متناسب با مقام شامخ ایشان در این رویداد فرهنگی و هنری شکل بگیرد.


وی افزود: آن قدر ابعاد وجودی حاج قاسم سلیمانی نهفته است که می‌توانیم سالیان سال در این خصوص کارهای فرهنگی و هنری انجام بدهیم اما نکته‌ای که باید در خصوص آن فکر کرد تا چاره‌ای اندیشیده شود، این است که حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است به این معنا که سبک زندگی او، نحوه تعاملاتش با جریان‌های سیاسی و نگاه او به سرمایه‌های اجتماعی کشور، جدا از شخصیت ایشان به مکتب حاج قاسم سلیمانی تبدیل می‌شود. سال نخستی که این جشنواره برگزار شد، هنوز اربعین حاج قاسم نشده بود و همه مردم در شک نبود ایشان بودند و شاید تا یک سال پس از آن هم همینطور بود اما دیگر این جشنواره باید به سمت نمایان کردن بخش‌های مغفول مانده از مکتب حاج قاسم برود. اگر نگاه ما در حوزه فرهنگی و هنری به این سردار شهید به عنوان یک مکتب باشد، می‌توان سالیان سال درباره مفاهیمی که ایشان درباره آن کار و جهاد کرد، اثرهای فرهنگی و هنری تولید کرد.


نیلی اظهار کرد: پیشنهاد من این است که اگر سال‌های بعد قرار است فراخوانی برای این جشنواره شکل بگیرد، بر اساس مکتب بودن شخصیت حاج قاسم سلیمانی باشد، به این معنا که نکات مکتب حاج قاسم احصاء شود و آثار تولید شده در کانال محتوایی مکتب حاج قاسم جریان پیدا کند.


مدیر تماشاخانه ایرانشهر با اشاره به چشم‌انداز برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی توضیح داد: این جشنواره نیاز دارد که در خصوص اجرا و نحوه اجرای آن فکرها شود. بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس باید با توجه به مکتب بودن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شخصیت او یک سال درباره برگزاری این رویداد فکر کند تا کار بی نقصی ارائه کند. از همین حالا باید برای جشنواره سال آینده فکر شود و نقاطی که باید در مکتب حاج قاسم به آن توجه شود براساس نوشته‌ها و وصیت نامه ایشان استخراج شده تا فراخوان جدید جشنواره تا اوایل سال ۱۴۰۲ آماده شود.


وی در پایان تأکید کرد: اگر ما بر شخصیت شخصی حاج قاسم فکر کنیم، شاید آثارهای فرهنگی و هنری پس از مدتی به آثار دیده شده و داستان‌های تکراری تبدیل شود اما وقتی بر اساس وصیت‌نامه حاج قاسم و اهدافی که ایشان برای آن مجاهدت کرد عمل کنیم و نکات آن را استخراج کنیم، آثار فرهنگی و هنری پر فروغ تری تولید شده و به صحنه می‌رود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار