معاون نخست‌وزیر یمن:

آتش جنگ در یمن دیگر تنها محدود به این کشور نخواهد بود

معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که اگر تنش‌ها در این کشور بالا بگیرد، دامنه آتش تنها یمن را درگیر نخواهد کرد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از المسیره، «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر یمن در امور دفاعی تاکید کرد که پیام مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن خطاب به فرستاده سازمان ملل، این معنا را دارد که اگر تنش‌ها بالا بگیرد دامنه آتش تنها یمن را درگیر نخواهد کرد.


المشاط به تازگی ضمن هشدار نسبت به تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای ایجاد تنش در یمن، گفته است: اگر تنش در یمن مجدداً صورت گیرد، به ضرر همه جهان خواهد بود. نخواهیم پذیرفت که یمن وارد تنش جدید شود و آمریکا و انگلیس جان سالم به در ببرند.


الرویشان ادامه داد: کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن گرچه دیر اما بالاخره فهمیدند که باید در حساب و کتاب‌های خود بازنگری کنند. این در حالیست که آمریکا و انگلیس که حامی این تجاوز به شمار می‌روند مخالف هرگونه آشتی میان طرف‌های درگیر در یمن هستند.


وی اضافه کرد: آغاز تجاوز به یمن به نفع عربستان سعودی نبوده است و این کشور در حال حاضر بر سر یک دوراهی ایستاده و باید تصمیم خود را بگیرد. توافقات انجام شده با طرف مقابل در خصوص پرونده اوضاع انسانی هنوز برروی کاغذ بوده و اجرایی نشده است.


پیش از این «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن، در گفتگو با المیادین اعلام کرده بود که عربستان باید از زیر فشارها و محدودیت‌های کشورهای غربی که موجب ادامه تجاوزات و محاصره یمن شده، خارج شود.


عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله، اولویت اصلی یمنی‌ها را در مذاکرات پیش‌رو پرونده‌های بشردوستانه، توقف تجاوزات، رفع محاصره، خروج نیروهای خارجی، بازسازی یمن و پرداخت غرامت جنگ دانست.


وی با بیان اینکه عربستان سعودی باید در روند مذاکرات پیشرفت ایجاد کند و از یوغ آمریکا خارج شود گفت: عربستان باید از زیر فشارها و محدودیت‌های کشورهای غربی که همواره موجب تداوم تجاوزات علیه یمن می‌شود، خارج شود.


از سوی دیگر «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی وابسته به انصارالله یمن تاکید کرد که هنوز وعده‌های داده شده از سوی عربستان عملی نشده و این کشور از زیر بار اجرای این وعده‌ها فرار می‌کند.


وی ادامه داد: ما بر اجرای تمام مفاد توافقنامه به دست آمده میان صنعاء و ریاض تاکید داریم.


بن حبتور اضافه کرد: ملت یمن هر روز دردها و رنج‌های زیادی را تحمل می‌کند. صنعاء مسأله پرداخت حقوق‌ها و اوضاع انسانی را کلید تحقق امنیت و ثبات در یمن می‌داند؛ البته اگر طرف مقابل در این خصوص جدی باشد.


وی تاکید کرد: انگلیس و آمریکا حامی تجاوز به یمن هستند. پیام اخیر مسئولان صنعاء از طریف فرستاده سازمان ملل بیانگر آن بود که هر کسی در کجا قرار دارد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار