آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان سوریه

معاون وزیر علوم از آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد سوریه خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده از طریق دستگاه های مرتبط و توافق های صورت گرفته در حال رفع مشکلات هستیم و به زودی دانشجویان بین المللی بر اساس مدت تحصیل، از شرایط اقامت و ورود و خروج برخوردار خواهند شد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، دکتر هاشم داداش پور در دیدار با سفیر سوریه در ایران گفت: برای اینکه بتوانیم جزییات این توافق را اجرایی کنیم لازم است کارگروهی اجرایی با مشارکت نمایندگان سفارت و سازمان تشکیل شود، تا با همفکری بتوانیم هر چه سریعتر به یک جمع بندی مشترک رسیده و توافق نامه را اجرایی کنیم.


وی افزود: آنچه که برای ما روشن است این‌است که تقویت ارتباطات با سوریه جزو اولویت های راهبردی دولت سیزدهم بوده و ما به عنوان یکی از اجزائ این دولت تلاش خواهیم کرد که این ارتباط را در حوزه دانشجویی تقویت کنیم.


معاون وزیر علوم گفت: با تاکید بر پذیرش و آمادگی ایران برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد سوریه ای و توافق های انجام شده شرایطی را در نظر گرفتیم که در فرایند های اجرایی نیز به آن توجه شده است و اگر مورد توافق دو طرف باشد این امر به نتیجه می‌رسد.


دکتر داداش پور در خصوص مشکل ورود و خروج دانشجویان بین الملل گفت: با پیگیری های انجام شده با دستگاه های مرتبط و توافق های صورت گرفته در حال رفع مشکلات هستیم و به زودی دانشجویان بین المللی به مدت تحصیل از شرایط اقامت و ورود و خروج برخوردار خواهند شد.


به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر شفیق دیوب سفیر سوریه گفت : هدف من از این ملاقات، پیگیری توافق های انجام شده در سفر وزیر علوم سوریه به ایران است و از رئیس سازمان بر ای تمامی تلاش های که در این زمینه انجام دادند تشکر می کنم.


سفیر سوریه گفت: یکی از اولویت های دولت و آموزش عالی سوریه تقویت روابط علمی و فناوری و آموزشی با جمهوری اسلامی ایران  و همچنین تقویت روابط همکاری میان دانشگاه های دو کشور است.


دکتر شفیق دیوب گفت: ما برای همکاری در تمامی زمینه ها با کشور ایران اعلام آمادگی می کنیم و نیازمند این هستیم که روابط را در این زمینه‌ها تقویت کنیم.


سفیر سوریه از نشست های مشترک رئیس سازمان امور دانشجویان با دانشجویان سوریه ای شاغل به تحصیل در ایران تشکر کرد و افزود: خوشحالم از پیگیری و توجه شما به مشکلات دانشجویان و امیدوارم با پیگیری های شما به زودی این مشکلات حل شوند.


دکتر شفیق دیوب از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رئیس جمهور ایران نیز قدردانی و گفت: قطعا با حمایت های رهبری و رئیس جمهور شاهد پیشرفت ایران خواهیم بود.


انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار