واشنگتن پست:

آمریکا از برنامه اوکراین برای انفجار نورد استریم مطلع بوده است

بنا به افشاگری یک رسانه آمریکایی، این کشور از برنامه اوکراین برای انفجار خطوط لوله گازی روسیه مطلع بوده است.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از یو اس نیوز، بنا به اعلام یک رسانه آمریکایی، دولت این کشور از قبل در جریان انفجار خطوط لوله گازی نورداستریم روسیه ازسوی اوکراین بوده است.


روزنامه آمریکایی واشنگتن پست روز سه شنبه با استناد به اطلاعات افشا شده منتشر شده در فضای مجازی گزارش داد که آمریکا از سه ماه قبل، اطلاعاتی از طرح دقیق اوکراین برای حمله به خط لوله نورد استریم روسیه داشته است.


این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت که سازمان سیا در ژوئن گذشته از طریق یک آژانس جاسوسی اروپایی در جریان قرار گرفت که یک تیم شش نفره از نیروهای عملیات ویژه اوکراین قصد منفجر کردن خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه را دارند، که گاز طبیعی را به آلمان منتقل می کنند.


پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.


در افشاگری این روزنامه نگار آمده است که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار