نماینده سوریه:

آمریکا و اروپا از سازمان منع تسلیحات شیمیایی سوء استفاده می‌کنند

نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی بر مداخله آمریکا و برخی کشورهای غربی در عملکرد این سازمان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از روسیا الیوم، «میلاد عطیه» نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در سخنان خود تاکید کرد که آمریکا و برخی از کشورهای غربی، به اقدامات خود در سیاسی کردن عملکرد این سازمان، ادامه می‌دهند.


وی در ادامه افزود: تمام کشورها باید میزان خطرناک بودن این سیاست را در خصوص مانع تراشی در مسیر فعالیت‌های سازمان مذکور درک کنند. مقامات سوریه تاکید دارند که هر گونه تلاش از سوی آمریکا و همپیمانانش برای تبدیل کردن این نشست‌ها به محل جدیدی برای تحقق اهداف سیاسی آنها، نقض مفاد توافقنامه سازمان منع تسلیحات شیمیایی و انحراف مسیر این سازمان و اهداف آن است.


عطیه اضافه کرد: هیأت سوریه متأسف است که می بیند باردیگر این سازمان فنی، وارد مسائل ژئوپولتیک و امنیتی دارای خصوصیات منطقه‌ای و بین‌المللی شده و از مسیر اصلی خود بازمانده است. آمریکا و برخی کشورهای غربی این سازمان را تبدیل به محلی برای اتهام زنی به روسیه در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا آمادگی برای استفاده از آن، کرده‌اند همان طور که چنین اتهاماتی را طی ۹ سال گذشته علیه سوریه مطرح کرده‌اند.


وی تاکید کرد: سوریه، حق روسیه را در دفاع از خود و حمایت از امنیت ملی خود در برابر سیاست‌های خصمانه کشورهای غربی تأیید می‌کند. دمشق از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت می‌کند و این موضع‌گیری بر اساس مبانی سیاسی و اخلاقی و قانونی محکم بنا شده است اما باید بگوییم که این عملیات ارتباطی به نشست کنونی ما ندارد.


عطیه تصریح کرد: سوریه از ۱۰ سال قبل، با یک تصمیم گیری حاکمیتی، به توافقنامه منع تسلیحات شیمیایی پیوست و تمام تلاش خود را با شفافیت و صداقت کامل برای اجرای مفاد آن با وجود جدول زمان بندی اعلام شده و اوضاع سخت کشور در آن زمان، به کار بست. اما سوریه به تمام اهداف مورد نظر دست یافت و با دبیرخانه فنی این سازمان کمال همکاری را داشت. این کشور بار دیگر بر مخالفت خود با استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی هر کسی و در هر جایی و تحت هر شرایطی تاکید می‌کند.


نماینده سوریه هم چنین به نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا و همپیمانان اروپایی آن در خصوص درپیش گرفتن سیاست‌های تروریستی اقتصاد علیه سوریه و دیگر کشورها اشاره کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار