آمریکایی‌ها هم حوصله‌ی انتخابات ریاست جمهوری 2024 را ندارند

سال گذشته در پاسخ به این سوال که

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، کیفرخواست ترامپ و محبوبیت پایین بایدن باعث وحشت رأی دهندگان در فاصله 16 ماهه تا روز انتخابات شده است. دو نامزد اصلی، ترامپ و بایدن، به دنبال تکرار سال2020 هستند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت قابل توجهی از دموکرات‌ها نمی‌خواهند بایدن دوباره نامزد انتخابات شود. ترامپ همچنان نیروی مسلط در حزب جمهوری خواه است، اما بسیاری می گویند که آنها خواستار افراد جدیدی باز هستند که تفرقه افکنی جنگی یا تنش های یک نبرد طاقت‌فرسا در دادگاه را نداشته باشد.

هیچ کس نمی‌تواند با صراحت ادعا کند که بایدن در 80 سالگی - یا ترامپ 77 ساله - نشان دهنده نیروی جوانی یا تجسم آینده درخشان آمریکا است که به نظر بسیاری در نامزدهای ریاست جمهوری گذشته جذاب بوده است. این رقابت احتمالی به نبردی تبدیل می‌شود که چه کسی کمتر منفور است.

 تعداد کمی از رأی‌دهندگان مطمئن هستند که سال 2024 مربوط به موضوعاتی خواهد بود که بسیاری از آنها به آن‌ها اهمیت می‌دهند یا دوقطبی‌ای که کشور را فراگرفته کاهش خواهد یافت.

سال گذشته در پاسخ به این سوال که  آیا کشور آنقدر تقسیم شده است که دولت ملی دیگر نتواند مسائل اصلی را حل کند 70 درصد گفتند که قطبی شدن مانع از حل مشکلات آمریکایی‌ها می‌شود و تنها 27 درصد گفتند که اتحاد امکان پذیر است.

در نظرسنجی جدیدی که این هفته توسط شرکت نظرسنجی NORC منتشر شد، حدود 90 درصد از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها گفتند که معتقدند قوانین ایالات متحده باید به طور یکسان اعمال شود و دولت باید در قبال افرادی که نمایندگی می‌کند پاسخگو باشد اما تنها حدود یک سوم از هر حزب فکر می‌کردند که اعضای حزب دیگر همین دیدگاه‌ها را دارند این نشان می دهد بی‌اعتمادی عمیق بین احزاب وجود دارد.

خطر برای نامزدهای نهایی این است که احساس ناخوشایندی که رای دهندگان اکنون احساس می کنند به فقدان شور و شوق در پای صندوق های رای در نوامبر 2024 تبدیل شود، زمانی که مشارکت می تواند عامل اصلی تعیین برنده باشد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار