آیا می‌توانیم با بیگانگان فضایی حرف بزنیم؟

مهمترین روزنامه‌های امروز جهان، درباره خروج آمریکا افغانستان، انتخابات آلمان، رییس جمهور فرانسه و موجودات فضایی صحبت کرده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، مهمترین اخبار امروز جهان به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ به شرح زیر است:
 


راهنما به چپ در آلمان




لوفیگارو در فرانسه نوشت: پس از شانزده سال حکومت دست راستی‌ها، اکنون آلمان راهنما به چپ می‌زند. حزب سوسیال دموکرات، با نزدیک‌ترین فاصله، پیروز انتخابات شد؛ ۲۵ به ۲۴ درصد.
اولاف شولش می‌گوید، با ائتلاف، دولت تشکیل خواهد شد. حزب دموکرات مسیحی هم ـ حزب آنگلا مرکل ـ می‌گوید به ائتلاف تن می‌دهد.
لوفیگارو روزنامه فرانسه نوشت: پیروزی اولاف شولش، ققنوس آلمان، در تهدید عدم ثبات سیاسی قرار گرفت.


گاردین: پایان عصر آنگلا مرکل، رقم خورد.
اکونومیست: زمان درازی برای تشکیل دولت تازه، خواهد گذشت.
فاینتشال تایمز روزنامه انگلیسی آورده است: شولش و سوسیال دموکرات‌ها، پیروز انتخابات شده‌اند.
له رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی: اکنون ائتلاف چپ سوسیال دموکرات‌ها با سبزها و لیبرال‌ها.


تخم مرغی برای ماکرون




لوفیگارو، در فرانسه امروز نوشته است: تخم مرغی به سمت امانوئل ماکرون پرتاب شده اما به شانه‌اش خورده نمی شکند. ماکرون، یک بار دیگر مورد هدف قرار گرفت. این بار در لیون، در نمایشگاه بین‌المللی که با اقبال گرم رو در رو شده بود. در سال ۲۰۱۷ به هنگام تبلیغات انتخاباتی، در یک نمایشگاه کشاورزی، هدف یک تخم مرغ قرار گرفته بود. با این همه، می‌گویند محبوبیت رئیس جمهور فرانسه برای انتخابات ۲۰۲۲ آشکارا افزایش یافته است.


زنان پیشتاز
لوفیگارو همچنین آورده است: ایسلند، نخستین کشوری در اروپا شد که نمایندگان زن در پارلمان آن کشور از مردان پیشی گرفته‌اند. زنان پیشتاز ایسلندی. این جا، جنبش چپ‌های سبز، میدان را در برابر راست گراها، از دست دادند. از شصت و سه کرسی پارلمان، سی و سه کرسی، با پنجاه و دو درصد، را، زن‌ها، از آن خود ساختند. پس از آن در اروپا، سوئد است که چهل و هفت درصد کرسی‌های پارلمان را صاحب شدند. در آن سو، رواندا، نیکاراگوئه، مکزیک و امارات عربی، زن‌ها هر یک با پنجاه یا بیش از آن، در پارلمان ها صاحب کرسی شده‌اند.


 بدترین سناریو برای افغانستان




گاردین انگلیس امروز آورده است: مثل آن جا که برای حمله عراق، انگشت اتهام به سوی منسفیلد وزیر دفاع پیشین آمریکا می رود. اکنون انگشت اتهام به سوی یک چهره از حلقه گرداگرد جو بایدن نشان می‌رود. او کسی نیست جز «جیک سالیوان» آدم مورد اعتماد جو بایدن در بحران افغانستان او مشاور امنیت ملی آمریکا است که می گویند، بدترین سناریو را در حل بحران افغانستان ارائه داد. در بعد از ظهر سی‌ام اوت بود، که پیک کاخ سفید یادداشتی به دفتر «او اول»، در کاخ سفید، به بایدن داد که می گفت آخرین هواپیما، پایگاه هوایی افغان، را ترک کرد. آنگاه دو تن بایدن را به اتاق محرمانه همراهی کردند. تونی بلینکن که بیست سال است با او است و این جیک سالیوان، که هیجده ماه است با بایدن  کار می کند، مردی پرنفوذ.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 


بیگانگان فضایی




گاردین نوشت: آیا ما می‌توانیم با بیگانگان فضایی حرف بزنیم؟ یا می توانیم فضا را مسکونی کنیم؟ در طرحی، یک نفر در پشت تلسکوپ، دارد یک غول را تماشا می‌کند. فیزیکدان ستاره‌شناس، جیکوب فان لون می‌گوید، ما در جست و جو و شکار موجودات بیگانه فضایی هستیم. حال آن که از حل مشکل گرم شدن زمین در مانده ایم. اگر روزی خورشید قرص قرمز تمام عیار شود، چه بر سر زمینیان خواهد آمد؟ سال‌ها است فیزیکدانان ستاره شناس می گویند زندگی بیگانه باید در فضا باشد، اما کجا و به چه شکل کسی نتوانسته آن را اثبات کند. می توان گفت نزدیک شده ایم، کشف کرده‌ایم سیاره هایی هستند، که می‌توانند مسکونی و قابل سکونت باشند. آیا آن جا «ای تی» موجود فضایی هست؟ یا جست و جوی یافتن دانه در انبار عظیم است؟
انتهای پیام

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار