سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد؛

اجرای طرح ساماندهی و نظارت بازار مسکن و اجاره بها در کرمانشاه

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۱۶ هزار خانه خالی از اجرای طرح ساماندهی و نظارت بازار مسکن و اجاره بها در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، رامین الماسی در گفتگو با  مهر از شناسایی ۱۶ هزار خانه خالی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت در نشست شورای مسکن و بر اساس اطلاعات به دست آمده در اجرایی سازی مالیات بر خانه‌های خالی افراد ۱۲۰ رو فرصت دارند تا در سامانه ملی املاک اطلاعات املاک خود را در سامانه ثبت کنند.


وی افزود: در صورتی که واحدها خالی بمانند و تعیین تکلیف نشوند صاحبان این املاک در سال اول ۶ برابر و سال دوم ۱۲ برابر و در سال سوم ۱۸ برابر مالیات عادی باید پرداخت کنند اما در صورتی که نسبت به اجاره دادن املاک خود اقدام کنند تا زیر بنای ۱۲۰ متر مشمول مالیات نخواهند بود.


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها با افزایش نظارت‌ها بر بنگاه‌های معاملاتی املاک و قراردادهای اجاره از افزایش بی رویه اجاره بها جلوگیری خواهد شد.


الماسی با اشاره به تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستقلات، خاطر نشان کرد: این کار گروه که متشکل از دادستان، نماینده اداره ثبت اسناد، نماینده تعزیرات، دستگاه‌های امنیتی و اتحادیه‌ها فرمانداران موظف بر اجرای دستور العمل‌های این کارگروه هستند.


وی ادامه داد: همچنین گشت‌های نظارتی و بازرسی هم به صورت تشویقی و معرفی بنگاه‌های معاملاتی املاک به مردم و هم صورت برخورد با متخلفین اقدام خواهد کرد.


الماسی با تاکید بر الزام دریافت کد رهگیری تمامی مستأجران برای قراردادهای اجاره بها، بیان کرد: مشاوران املاک در فرایند تنظیم اجازه بها در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده نسبت به سال گذشته توسط مالکان به امور مالیاتی معرفی خواهند شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار