معاون وزیر علوم پیشنهاد داد؛

اجلاس مشترک روسای دانشگاه های ایران و سوریه

معاون آموزشی وزیر علوم پیشنهاد ایجاد شعبه مشترک دانشگاهی بین دانشگاه های برتر ایران و سوریه و برگزاری اجلاس مشترک را ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم صبح امروز در نشست مشترک وزرای علوم ایران و آموزش عالی جمهوری عربی سوریه که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: ملت ایران همیشه در کنار کشور سوریه بوده و ان شاءالله همیشه در کنار این کشور باقی مانده و همکاری خواهد داشت. من سه پیشنهاد در حوزه آموزشی دارم. اول اینکه دانشگاه های ما این امکان را دارند که از اساتید سوریه ای به عنوان استاد وابسته استفاده کنند.


وی افزود: پیشنهاد دوم این است که در ایران بیش از دو دهه پیشنهاد برگزاری دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی با دانشگاه های مطرح دنیا را داریم و آن را می توانیم به دانشگاه های سوریه تعمیم دهیم و البته این دوره ها می تواند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و در زمینه مورد علاقه دو طرف برگزار شود.


معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: همچنین می توانیم شعبه های مشترک دانشگاهی بین دانشگاه های برتر ایران و سوریه داشته باشیم.


وی همچنین پیشنهاد داد برای عملیاتی شدن موارد مذکور برنامه ریزی برای اجلاس مشترک روسای دانشگاه های ایران و سوریه در آینده ای نزدیک انجام گیرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار