احداث دیوار 650 کیلومتری در مرز عراق با سوریه / ورود تجهیزات جنگی به عین الاسد

منابع عراقی از احداث دیواری به طول 650 کیلومتر در مرز عراق با سوریه و ورود تجهیزات جنگی به عین الاسد و هراس نظامیان آمریکایی از حملات راکتی و پهپادی گروههای مقاومت عراق خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری،  عراق به‌منظور جلوگیری از نفوذ تروریست‌های داعشی به این کشور، در مرز خود با سوریه به طول 650 کیلومتر دیوار امنیتی احداث کرد.

کشور عراق , عربستان سعودی , کشور سوریه ,

«یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق گفت: این دیوار امنیتی به طول 650 کیلومتر شامل استحکاماتی نظیر خندق، برج‌های مراقبت، دوربین‌های حرارتی و سیم های خاردار می‌شود.

وی اعلام کرد: در مناطق شمال غرب عراق که گروه‌های تروریستی در آن حضور دارند، خطر هنوز عراق را تهدید می‌کند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با بیان اینکه تامین امنیت مرزها از اولویت‌های فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق است، تاکید کرد: مرزهای عراق با کشورهای همجوار با حضور نیروهای مرزبانی در امنیت کامل قرار دارد اما آنچه برای ما اهمیت دارد کنترل کامل مرزهای عراق و سوریه و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به عراق است.

وورد تجهیزات جدید به عین الاسد

منابع امنیتی عراقی از ورود تجهیزات جدید جنگی به عین الاسد در غرب الانبار خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که این ادوات در راستای اقدامات پیشگیرانه‌ای است که نظامیان آمریکایی برای حمایت از این پایگاه و از بیم حملات موشکی و پهپادهای بمبگذاری شده، به عمل می‌آورند.

رایزنی مقامات نظامی عراق و سعودی

«معن بن زید السعدی»، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق طی سفری رسمی و با هدف تقویت روابط دوجانبه به عربستان سفر کرد.

کشور عراق , عربستان سعودی , کشور سوریه ,

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، وی در این سفر ضمن دیدار با «مزید بن سلیمان العمرو»، فرمانده نیروی هوایی ارتش عربستان، درباره مسائل دارای اهمیت مشترک رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار بر استحکام روابط بین عربستان و عراق و راه‌های توسعه آن در جهت تحقق منافع مشترک تاکید کردند.

عراق و عربستان در ماه نوامبر، بر سر همکاری و هماهنگی در زمینه‌های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی توافق کرده بودند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار