با حمایت از مواضع دمشق؛

احزاب مصری: اشغالگران آمریکایی از خاک سوریه بیرون بروند

تعدادی از فعالان احزاب مصر در جریان یک نشست بر حمایت خود از سوریه و لزوم بیرون راندن اشغالگران آمریکایی و ترکی از خاک این کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری  به نقل از سانا، جمال زهران هماهنگ کننده کل حزب تجمع جهانی برای حمایت از مقاومت در مصر در جریان یک نشست در خصوص سوریه و اوضاع لبنان تاکید کرد که نظامیان اشغالگر آمریکایی و ترکی باید از خاک سوریه خارج شوند.


وی افزود: حمایت کشورهای عربی از روند آزادسازی کامل خاک این کشورها از لوث وجود اشغالگران بسیار مهم است. بازگشت سوریه به اتحادیه عرب یک پیروزی برای این کشور به شمار می‌رود. کشورهای عربی باید برای رویارویی با تمام خطراتی که منطقه را از سوی اشغالگران تهدید می‌کند، متحد شوند.


کریمه الحفناوی یکی از رهبران حزب سوسیالیست مصر در سخنان خود بیان کرد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حق دمشق است و ملت‌های عربی باید از بازگشت این کشور به کرسی خود و بازسازی سوریه حمایت کنند.


وی اضافه کرد: امنیت ملی کشورهای عربی از سوریه آغاز می‌شود چرا که این کشور در جنگ علیه تروریسم پیروز شد.


محمد رفعت رئیس حزب ملی الوفاق مصر نیز تاکید کرد: آنچه سوریه شاهد آن بود، یک طرح برنامه ریزی شده برای هدف قرار دادن این کشور و دیگر کشورهای عربی به شمار می‌رود. ما در مصر اطمینان داریم که تمام دشمنان کشورمان از مسیر شام می آیند و شام دروازه امنیت ملی مصر محسوب می‌شود.


عمرو ناصف یکی از فعالان مصری حوزه رسانه تاکید کرد: مواضع سوریه در حمایت از مقاومت، باعث شده این کشور از سوی اردوگاه استعمارگران، هدف قرار بگیرد اما نظام حاکم این کشور بر مواضع خود در حمایت از مقاومت ثابت قدم است.


پیش از این نیز سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در واکنش به مواضع منفی اتحادیه اروپا در قبال بازگشت سوریه به آغوش اتحادیه عرب گفت که تصمیم برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، باید مورد قدردانی اتحادیه اروپا قرار می‌گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار