اخذ مالیات از استان قزوین 47 درصد افزایش یافت

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: اخذ مالیات از استان قزوین 47 درصد افزایش یافته است، با این حال

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری، رجب رحمانی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اخذ مالیات از استان قزوین 47 درصد افزایش یافته است. با این حال میانگین افزایش اخذ مالیات در استان قزوین نسبت به سال قبل کاهش یافته و در این زمینه به میانگین کشور رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه استان قزوین از نظر میزان پرداخت مالیات در سال‌های گذشته در رده 12 و 13 قرار گرفته بود، اضافه کرد: یعنی در سال‌های قبل از استان قزوین نسبت به استان‌های دیگر خیلی‌ مالیات گرفتند. به همین خاطر با پیگیری‌های استاندار و مجمع نمایندگان در مورد زیاد بودن مالیات استان قزوین نرخ رشد مالیات ما کاهش یافته و با معدل کشور برابر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این حوزه مالیات بعضی از استان‌ها بین 48 تا 52 درصد افزایش یافته است، اما میزان افزایش مالیات استان قزوین کمتر بوده است. در سال‌ جاری حدود 7 هزار و 300 میلیارد تومان تعهد پرداخت مالیات استان قزوین بوده که برای سال 1402 این رقم به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رحمانی درباره آخرین وضعیت بودجه استان قزوین هم بیان کرد: هنوز پروژه‌های استان قزوین و ردیف‌های بودجه آنها نهایی نشده و درباره افزایش بودجه استان قزوین هنوز به جمع‌بندی دقیقی در استان نرسیدیم.

وی همچنین از پیگیری نمایندگان مجلس برای تسریع در پرداخت اعتبارات مصوب سفر ریاست‌ جمهوری خبر داد و گفت: تخصیص اعتبار و بودجه به بعضی از طرح‌ها 2 ساله و برخی طرح‌ها مانند بیمارستان 700 تختخوابی 3 ساله است و در حوزه بیمارستانی مصوبات لازم را برای اعطای اعتبارات به بیمارستان تاکستان و 700 تختخوابی اخذ کردیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار