استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

استاندار قم گفت: 80 درصد درآمد استان قم از محل دریافت مالیات است و سایر منابع مانند گمرک و غیره درآمد چندانی برای استان قم ندارد.
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: 80 درصد درآمد استان قم از محل دریافت مالیات است و سایر منابع مانند گمرک و غیره درآمد چندانی برای استان قم ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت به موقع تسهیلات تکلیفی رونق تولید، افزود: پرداخت این تسهیلات در روزهای پایانی نمی‌تواند در رونق تولید اثر چندانی داشته باشد.

استاندار قم با بیان اینکه نسبت رشد اعتبارات قم نسبت به میزان نرخ رشد جمعیت استان به شدت با عدم توازن روبه رو است، گفت: قم یک استان صنعتی نیست و درآمدهای آن قابل مقایسه با استان‌های صنعتی نیست.

استاندار قم با انتقاد از عدم ارزش افزوده و بازگشت اعتبارات در برخی درآمدهای استان مانند معدن ونارچ، تعزیرات، جرایم راهنمایی و رانندگی و غیره، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های مهم امسال قم تلاش در بازگشت سهم قانونی قم از محل این درآمدهاست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه درآمد امسال استان قم 7.3 همت (هزار میلیارد تومان) تعیین شده گفت: عدد و رقم آن از عهده کارکنان، کسبه و تولیدکنندگان خارج است.

احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه مالیات و درآمد سال گذشته قم 4.2 همت بود، افزود: طی جلسات هفته آینده کمیسیون تلفیق، تلاش خواهیم کرد تا درآمد تکلیفی به 5 همت کاهش یابد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار