نماینده مردم اردبیل در مجلس:

استان‌های کمتر توسعه یافته نباید از منابع عمده ملی محروم شوند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان‌های کمتر توسعه یافته نظر اردبیل نباید از منابع عمده ملی بی بهره باشند و یا مورد غفلت قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعمال سهم شهرهای کوچک و متوسط کشور از محل مالیات بر ارزش افزوده به تناسب جمعیت قابل قبول نیست و باید توزیع این منابع به صورت ملی در نظر گرفته شود.


وی خاطرنشان کرد: شایسته نیست مشکلات و منافع شهرهای کوچک و غیر از کلانشهرهای کشور در بحث توزیع منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نادیده گرفته شده و یا مورد بی مهری قرار گیرد.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه هفتم توسعه با در نظر گرفتن تجربیات برنامه‌های قبلی به نحوی باید تدوین شود تا توزیع مالیات بر ارزش افزوده به صورت کشوری اعمال شده و سهم شهرستانی و استانی مدنظر نباشد.


بدری بیان کرد: درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری‌های کلان دولتی در استان‌های برخوردار و توسعه یافته در سال‌های گذشته محقق شده و بنابراین مالیات بر ارزش افزوده نیز بر همین استان‌ها و کلانشهرها سرازیر می‌شود که این موضوع با روح عدالت در تناقض است.


وی از اخذ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران خبر داد و تصریح کرد: در نشستی که با مدیرعامل شرکت آبفا داشتیم مقرر شد تا ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام و بهره برداری این پروژه‌های مهم و زیربنایی اختصاص یابد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار