استفاده از یورو در تجارت جهانی به پایین‌ترین سطح 3 سال اخیر رسید

شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده‌های سوئیفت گزارش داد که استفاده از یورو برای تسویه حساب‌های بین‌المللی طی ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ با استناد به داده‌های سوئیفت گزارش داد که استفاده از یورو برای تسویه حساب‌های بین‌المللی طی ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده است.

طبق این گزارش، داده‌های آماری منتشر شده توسط انجمن "ارتباطات مالی بین بانکی" در سراسر جهان نشان می‌دهد که نسبت تراکنش‌های برون مرزی مربوط به این ارز کاهش یافته و از 32.64 درصد در ماه مارس به 31.74 درصد در آوریل است.

در عین حال، پرداخت‌ها با دلار آمریکا از 41.74 درصد در ماه مارس به 42.71 درصد افزایش یافت و معاملات برون مرزی با یوان چین نیز به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید.

 بر اساس این گزارش، نسبت پرداخت های انجام شده با استفاده از ین ژاپن از 4.78 درصد در ماه مارس به 3.51 درصد در آوریل کاهش یافته است.

بلومبرگ نوشت: سهم دلار (از تراکنش‌های جهانی) به دنبال فروپاشی چندین بانک آمریکایی و نگرانی‌ها پیرامون بانک کردیت سوئیس که در نهایت منجر به خرید آن توسط شرکت یوبی‌اسUBS  شد، به رشد خود ادامه داد.

این گزارش حاکی از آن است که علیرغم کاهش اخیر، یورو همچنان دومین ارز برای پرداخت‌های بین المللی در سیستم جهانی سوئیفت است.

در همین حال، در راستای تلاش‌های دولت چین برای گسترش استفاده از ارز خود در سطح بین‌الملل، استفاده از یوان در تامین مالی تجارت جهانی به طور پیوسته در حال رشد بوده است.

رنمینبی (ارز چین) نقش مهمی در تجارت بین‌الملل ایفا کرده است، چرا که کشورهای بیشتری به منظور کاهش اتکای خود به سیستم مالی غرب و به ویژه دلار آمریکا هستند.

روسیه و شرکای آن استفاده از ارزهای محلی را در تجارت متقابل افزایش داده‌اند و همچنین در بحبوحه تحریم‌های غرب علیه مسکو، این کشورها برای ایجاد یک ارز ذخیره جدید تلاش می کنند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار