بیانیه مشورتی شورای همکاری خلیج فارس درباره سوریه؛

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

در بیانیه مشورتی پایانی شورای همکاری خلیج فارس بر ضرورت پیوستن مجدد سوریه به این شورا و کمک اعضا در برقراری ثبات در سوریه، بازگشت آوارگان به سوریه و ارسال کمک‌های انسانی تاکید شده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، پایگاه خبری اسپوتنیک شامگاه جمعه از تشکیل نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، مصر، اردن و عراق در شهر جده عربستان به منظور بررسی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب آغاز کردند.


در همین راستا، وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد امروز پس از پایان نشست مشورتی وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری‌های خلیج فارس درباره پیوستن مجدد سوریه به این شورا بیانیه‌ای صادر کرد.


در این بیانیه آمده است که عربستان سعودی به حل مسائل کشورهای عربی و تقویت منافع دولت‌ها و ملت‌های عربی توجه ویژه دارد.


این بیانیه می‌افزاید: «عربستان سعودی بر اهمیت هماهنگی مواضع کشورهای عضو شورای همکاری در حل قضایای مشترک اهتمام ویژه دارد. لذا در جلسه مشورتی امروز تلاش‌های زیادی برای یافتن راه حلی سیاسی نسبت به بحران سوریه مبذول شد تا با پیوستن دوباره به این شورا، امنیت، ثبات، حاکمیت سوریه تضمین شود و خیر و نیکی برای ملت سوریه پدید آورد.»


بیانیه وزارت خارجه عربستان در ادامه مطرح کرد: «ریاض بر اهمیت مبارزه با تروریسم و اَشکال آن تاکید دارد و خواستار ثبات و برقراری آرامش در سوریه است و مخالف مداخلات خارجی در امور داخلی سوریه است.»


در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است که ریاض بر ضرورت همکاری مشترک و حمایت کشورهای عضو شورای همکاری از جمله اردن هاشمی، مصر و عراق در هماهنگی با یکدیگر با هدف برقراری ثبات در منطقه و صیانت از منافع امت عربی تاکید دارد.


این بیانیه تصریح می‌کند: «حل بحران انسانی در سوریه و فراهم سازی زمینه مناسب برای ارسال کمک‌های انسانی به همه مناطق سوریه، و بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری به سرزمین خود و پایان رنج آنان از مسائل مورد اهتمام اعضای شورای همکاری خلیج فارس به شمار می‌رود.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار