اسرائیل به شدت از نزدیکی مصر و کشورهای شورای همکاری به سوریه نگران است

رژیم صهیونیستی به شدت از نزدیکی کشورهای عربی به سوریه نگران بوده و این مسئله در رسانه‌های این رژیم هم بازتاب پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی امروز نیز به انعکاس ابراز نگرانی محافل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی از نزدیکی کشورهای عربی همچون مصر و اعضای شورای همکاری خلیج فارس با سوریه ادامه داده و تاکید کردند روندی که با امضای توافق ایران و عربستان آغاز شده منجر به برباد رفتن رؤیاهای تل‌آویو برای تشکیل ائتلاف ضد ایرانی در منطقه شده است.

روی کاس، تحلیل‌گر امور عربی رادیو رژیم صهیونیستی این نزدیکی در روابط بین رئیس جمهور سوریه بشار اسد و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را نگران کننده به ویژه در سایه نزدیکی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مصر با ایران توصیف، اما ابراز امیدواری کرد، بتوان از این فرصت برای تاثیر گذاری بر بشار اسد استفاده کرد.

روزنامه عبری زبان معاریو هم در این رابطه نوشت: نزدیک شدن سوریه به برخی از کشورهای عربی یک خاورمیانه جدیدی است، این در حالی است که از نگاه این رسانه نقطه اوج این روند، دعوت عربستان سعودی از بشار اسد برای حضور در نشست سران اتحادیه عرب در ریاض است که قرار است ماه مه پیش رو برگزار شود.

به اعتقاد این رسانه پر تیراژ صهیونیستی، مشارکت رئیس جمهور سوریه در این نشست سران اتحادیه عرب، تحول مهمی در روند بازگشت روابط بین سوریه و کشورهای عربی محسوب می‌شود، روابطی که از سال 2011 قطع شده بود و می‌تواند بیانگر تغییر موضع منطقه نسبت به سوریه تفسیر شود.

روزنامه هاارتص هم در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد، توافق بین ایران و عربستان سعودی نقشه جدیدی برای خاورمیانه و مناطقی فراتر از آن ترسیم کرده است.

تسفی بارئیل تحلیل‌گر ارشد امور عربی این رسانه عبری زبان تاکید کرد: توافق رؤیای اسرائیل در شکل‌گیری ائتلافی عربی ـ بین المللی علیه ایران را بر باد می‌دهد، و می‌تواند جان دوباره‌ای به تماس‌های صورت گرفته برای سامان دادن به توافق هسته‌ای جدید محسوب شود، همچنین امضای آن توافق عملا صعود چین در منطقه به بهای پایین کشیده شدن ایالات متحده را نشان داد.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار