اسلامی: 20 پروژه رادیو دارو را در دست اجرا داریم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه 20 فروردین «سالروز ملی فناوری هسته‌ای» با حضور در برنامه صف اول درباره جدیدترین دستاوردها و موضوعات مختلف صنعت هسته‌ای سخن گفت.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه 20 فروردین «سالروز ملی فناوری هسته‌ای» با حضور در برنامه صف اول درباره جدیدترین دستاوردها و موضوعات مختلف صنعت هسته‌ای سخن گفت.

اسلامی در خصوص رادیو داروها و درمان سرطان گفت: یکی از موضوعات بسیار اولویت دار اهتمام برای گسترس تولید رادیو دارو ها است. دو هدف داریم. یک رادیو داروهای تشخیصی را باید ضریبش را افزایش دهیم. دوم بخش درمانی است که اثربخشی ان را افزایش دهد. وقتی می رسیم به مرحله آزمون بالینی اونوقت ان را رسانه ای خواهیم کرد. در هر مرتبه ای که اندازه گیری شود ما حداقل ده تا نزدیک بیست پروژه رادیو دارویی را در دست داریم و این پروژه ها به موازات هم در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور گفت: ما سال گذشته سه رادیو دارو جدید رونمایی کردیم و امسال دو رادیو دارو جدید رونمایی کردیم که از جنس محصولاتی است که دانشی است و جزو سه کشور اول دنیا می شویم که در دنیا کار شده است.

وی ادامه داد: یکی از این رادیو داروها مربوط به بحث سرطان کودکان است و در حال آزمون است و علاوه بر ان رادیو داروهای دیگر نیز در حال آزمون است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار