اسلامی: تا سال آینده 50 کلینیک درمان زخم با فناوری پلاسما ایجاد خواهیم کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی در افتتاح نخستین کلینیک درمان زخم با استفاده از فناوری پلاسما گفت: ما تعداد کلینیک‌های درمان زخم را تا سال آینده به 50 کلینیک در سطح کشور گسترش خواهیم داد.

 به گزارش پایگاه خبری افشاگری ، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز در افتتاح نخستین کلینیک درمان زخم با استفاده از فناوری پلاسما گفت: امروز ما در سه نقطه ورامین،  قم و کرج کلینیک ایجاد کردیم. این نمونه‌هایی که استفاده شده، نشان داده که خیلی کارساز و موثر است و ما تعداد کلینیک‌های درمان زخم را تا سال آینده به 50 کلینیک در سطح کشور گسترش خواهیم داد. 

وی افزود: فناوری پلاسما در بخش مبارزه با سرطان هم گسترش قابل ملاحظه‌ای داده خواهد شد. اکنون هم درخواست شده فرایند آزمایشگاهی برای بیماران قلبی و مواردی که در عمل قلب مورد نیاز است را با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی به اتمام برسانیم.

اسلامی در خصوص تولید رادیودارو گفت: ما اکنون 50 نوع رادیودارو تولید می‌کنیم که هم در بخش تشخیصی و هم درمانی کاربرد دارند. اگر ما ظرفیت صنعتی و چرخ سوخت هسته‌ای که دشمنان و ابرقدرت‌ها و رژیم صهیونیستی با آن دشمنی می‌کنند، نداشتیم هرگز نمی‌توانستیم رادیو دارو تولید کنیم. 

وی تصریح کرد: تنها شرکت رادیوداروی ما که تراز جهانی دارد، سالهاست که مورد تحریم است. رادیودارو عمر کمتر از 12 سال در دنیا دارد و ما امروز در صدر کشورهای پیشتاز هستیم. همین شرکت تحریم شده ما 50 دستاورد دارد که در اختیار مردم است و در 210 مرکز پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: حدود 10 رادیوداروی ما در فرایند تست بالینی قرار دارد که به محض اینکه نتایج به ثمر برسد، به سبد محصولات اضافه خواهد شد. 3 رادیوداروی جدید را در این هفته افتتاح کردیم که بر اساس وعده سال گذشته ما بود. .

اسلامی در خصوص رادیوداروهای رونمایی شده گفت: تلاش ما این است که ضریب دقت را افزایش دهیم تا ضایعات بیشتر در بدن مشهود شود. دوتا از رادیوداروی جدید با این هدف بود که رونمایی شد. رادیوداروهای درمانی را تعهد دادیم که با اثربخشی بالاتر دنبال کنیم. یکی دیگر از رادیوداروی رونمایی شده از این جنس بود تا ضایعه سرطانی را از بین ببرد. امیدواریم این مسیر را پرقدرت ادامه دهیم.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار