اصلاح‌طلبان و دولت سیزدهم

در تحلیل و پاسخ به چرایی شیوه مواجهه اصلاح‌طلبان با دولت مانند تخریب و یا اتهام مبنی بر نداشتن توان مدیریتی می‌توان به چند نکته اشاره کرد:

به گزارش پایگاه خبری افشاگری، مصطفی قربانی، بیش از یک سال از روزی که آیت الله رئیسی با رای مردم به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم انتخاب شد می گذرد و امروز بسیاری از اساتید دانشگاه معتقدند که دولت در حوزه مبارزه با کرونا، برقراری ارتباط با کشورهای همسایه، مردمی سازی یارانه ها و همچنین ارتباط با مردم عملکرد مثبتی داشته است.

از سویی برخی از تحلیلگران هم معتقدند دولت روحانی در 8 سالی که فرصت داشت آسیب‌های بسیاری به اقتصاد کشور زد که بسیاری اذعان دارند که این مساله به دلیل سیاست‌هایی بود که اصلاح طلبان به وی دیکته می کردند.

با این حال شاهدیم کسانی که با توصیه‌هایشان و سیاست هایشان در دولت قبل باعث شدند کشور دچار مشکلات زیادی شود امروز از دولت رئیسی ایراد گرفته و مدعی هستند نسخه شفابخششان می‌تواند مشکلات کشور را حل کند. نسخه‌ای که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و سیاسی نه تنها باعث بهبود اوضاع مردم در 8 سال گذشته نشده بلکه شرایط را وخیم تر نیز کرد.


  الف) ایده‌ی حکمرانی متفاوت: در توضیح باید گفت که ایده‌ی حکمرانی اصلاح‌طلبان مبتنی بر مذاکره با طرف‌های خارجی و متغیر مستقل تعریف کردن وضعیت روابط خارجی در اداره کشور است. این در حالی است که در ایده حکمرانی دولت سیزدهم، مذاکره با طرف‌های خارجی و به طور کلی، وضعیت روابط خارجی  متغیر مستقلی در ادره کشور محسوب نمی‌شود. موفقیت ایده‌ی حکمرانی دولت سیزدهم به معنای کاهش جدی جاذبه‌های ایده‌ی حکمرانی اصلاح‌طلبان است؛ بنابراین، اصلاح‌طلبان هم‌اکنون در تلاش هستند با عملیات روانی – رسانه‌ای، مانع از معتبر تلقی شدن ایده حکمرانی رقیب خود نزد افکار عمومی شوند.

  ب) نگاه انتخاباتی و جناحی: بخشی از رفتار اصلاح طلبان ناظر به ذت کنش گری سیاسی و حضور در انتخابات سال 1402 است آنها باید کاری کنند که فراموش نشوند.

  ج) عملیات روانی و منافع جناحی: سوابق بخشی از این جریان(لایه تندرو و افراطی اصلاح‌طلبان) نیز مؤید آن است که آنها در آشفته‌سازی فضای سیاسی و عمومی کشور و استفاده بی‌رویه از تاکتیک‌های عملیات روانی برای بر هم زدن آرامش ذهنی و روانی مردم، نه تنها تبحر خاصی دارند، بلکه در این زمینه نیز از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند؛ بویژه زمانی که احساس کنند روند تحولات کشور، در جهتی خلاف منافع، ایده‌ها و ایده‌آل‌های آنها در جریان است. به زبان ساده‌تر، اصلاح‌طلبان ثابت کرده‌اند زمانی که در قدرت نیستند، بخوبی می‌توانند تمامی نقش‌ها و کارویژه‌های یک جریان «بَر قدرت» را ایفا کنند.
انتهای پیام/257425
 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار